فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

بایگانی

زندگی نامه رابین فن پرسی

نتیجه تصویری برای عکس از پرسی

رابین ون پرسی در تاریخ 1983/08/06 در روتردام هلند به دنیا آمد . قد او چیزی در حددود 6 فیت و 2 اینچ است . در پست مهاجم هدف بازی می کند و با پای چپ قدرتمند خود توانایی شوت زنی بالایی دارد . همسر او بوچرا نام دارد و در محله گافز اواک در هرت فورد شایر زندگی می کند .
تا کنون توانسته در باشگاه های فاینورد و آرسنال بازی کند .هم چنین در جوانی نیز در باشگاه های اکسلسیور و جوانان فاینورد مشغول بازی کردن بوده است . فن پرسی بر خلاف والدینش به فوتبال علاقه زیادی داشت و با اصرار وی در سال 2001 به عضویت تیم جوانان اکسلسیور در آمد . پس از چندی به عضویت باشگاه فاینورد در آمد و در 3 فصل حضور خود در 2002 یوفا کاپ را بالای سر برد . در سال 2004 نیز به انگلستان آمد و به بهاشگاه آرسنال پیوست . در همان ابتدا توانست با تیمش جام حذفی را ببرد ولی بعد از آن و با اتفاقات پیش آمده تا سال 2009 نتوانسته عنوان دیگری با این تیم کسب کند . در تیم ملی هلند نیز توانسته در 33 بازی که به میدان رفته 12 گل به قمر برساند . هم چنین وی در بازی های جام جهانی 2006 آلمان و یورو 2008 نیز موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش شده است .
رابین در محله ای در شرق روتردام زندگی می کرد . مادر او خوزه راس نقاش بود . پدر رابین نیز که باب نام دارد در شکل مجسمه سازی مشغول بود . رابین دو خواهر به نام های لیلی و کیکی دارد . والدین رابین علاقه مند بودند وی را نیز به هنر تشویق کنند اما رابین به فوتبال بسیار علاقه مند بود . رابین و همسر هلندی - مراکشیش دارای یک پسر به نام شاکوئل هستند . شاکوئل در 16 نووامبر 2006 به دنیا آمده .
رابین یک مشکل بزرگ داشت . در خانواده دختر بازی وی معروف بود و باعث شد بار ها توسط والدینش نصیحت شود . وی حتی به این دلیل در مدرسه اش نیز پرونده انظباتی داشت . حتی به علت مشکلاتی که با یک دختر به نام ساندرا کیریگز من داشت توسط پلیس هلند به 2 هفته زندان محکوم شد . البته اکنون او غرق در زندگی ورزشی خود است و این مسائل مربوط به دوران جوانی است .

فاینورد
در سال 2001 ابتدا در جوانان فاینورد بازی کرد . اما در فاصله اندکی توانست به تیم اصلی راه پیدا کند اما به دلیل مصدومیت هایش به طور منظم نتوانست برای این تیم هلندی به میدان برود . وی در سال 2001 - 2002 نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان هلند انتخاب شد و جایزه ای به این مناسبت دریافت کرد . در سال بعد رابین یک قرار داد 3 سال و نیمه با باشگاه امضا کرد و توانست در آن سال گل های خوبی برای تیمش به ثمر برساند . در آن فصل رابین در 28 بازی که برای تیمش به میدان رفت توانست 8 گل به ثمر برساند . هم چنین در نهایت نایت قهرمان لیگ هلند نیز شدند . در پایان این فصل فاینورد در امضای قرار داد جدید با فان پرسی نا توان ماند و از این جا زمزمه های جدایی وی به گوش رسید . در پی یک سری مساول حاشیه ای نیز مربی تیم ون پرسی را در سال 2003 - 04 بیشتر روی نیمکت نگه داشت و بازی های اندکی به وی رسید . در نهایت در 28 بازی که بیشتر به عنوان ذخیره وارد می شد بازی کرد اما فقط 6 گل توانست برای تیمش به ثمر برساند . در همین احوال و در نقل و انتقالات زمستانی آرسنال وارد مذاکره شد ولی در نهایت در پایان فصل موفق به جذب این بازیکن شد

آرسنال
رابین در 17 می 2004 به آرسنال رسید تا پله های پیشرفت را با سرعت طی کند . به راستی در آرسنال وی به یک باره شکوفا شد . در کنار هم وطن خود دنیس برکگمپ توانست بازی های خوبی ارائه دهد و پله پله تا تیم اصلی پیش رفت . مبلغ قرار داد ون پرسی 75 . 2 میلیون پوند بود چیزی حدود نصف مبلغ درخواستی فاینورد یعنی 5 میلیون پوند . ونگر در مصاحبه های ابتداییش در مورد رابین اعلام کرد وی می توان به عنوان هافبگ چپ و بازیکن بازی ساز بازی کند . اما وی در پست مهاجم چپ و مهاجم مرکزی کاربرد بیشتری دارد . رابین بیشتر فصل اول حضور خود را روی نیمکت سپری کرد و اولین بازی خود را در 27 اکتبر برابر منچستر سیتی انجام داد . در نهایت این فصل نیز با فراز ها و نشیب هایش برای رابین به اتمام رسید و حاصل این مدت حضور وی در آرسنال 10 گل در 41 مسابقه بود . سپس فان پرسی در ادامه حضورش در آرسنال موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه نوامبر را در 2005 ازان خود کند جایی که توانست 8 گل در 8 شروعی که داشت برای آرسنال بزند . در همین احوال بود که قرار داد جدید 5 ساله دیگری با رابین امضا شد تا رابین را سال های بیشتری در امارات نگه دارد . این قرار داد تا 4 ژانویه 2011 اعتبار داشت . اما دو روز پس از عقد این قرار داد ون پرسی دچار یک شکستگی در ناحیه انگستان پا شد و مصدومیت بی موردی را برای وی حاصل کرد . مصدومیتی که در بازی جام حذفی برابر کاردیف رقم خورد . همین امر نیز در نهایت باعث شد رابین در فینال 2006 برابر بارسلونا حضور نداشته باشد . در آن روز مصدومیت های مهاجمان باعث شد آرسنال با سیستم تک مهاجم هانری به مصاف بارسلونا برود .
اما سال 2006 - 07 ون پرسی با گل بسیار زیبای خود برابر چارلتون اتلتیک تحسین همه را بر انگیخت . گلی که ونگر آن را بهترین گل تاریخ و بی بی سی نیز بهترین گل ماه سپتامبر انتخاب کرد . این فصل نیز برای رابین در نهایت با 13 گل زده به پایان رسید . در فصلی که بی فروغی هانری تیم را مکان های پایین رساند .
سال بعد و با خروج تیری هانری از آرسنال نگاه ها بیشتر به ون پرسی رفت . رابین به عنوان مهاجم اصلی تیم آرسنال وظیفه سختی را پذیرفت و باید بازی های بسیار خوبی برای تیم انجام می داد تا خلا کاپیتان جدا شده احساس نشود . رابین که شروع بسیار خوبی در این فصل داشت موفق شد در 10 بازی لیگ 7 گل برای تیمش به ثمر برساند اما مصدومیت بی موقع زانو در تیم ملی باعث شد رابین 2 ماه از میادین دور باشد . رابین در 12 دسامبر دوباره به تیم بازگشت و در پیروزی برابر استوا بخارست نقش داشت اما تا برگشتن رابین به اوج آمادگی فرصت زیادی نیاز بود . البته در این زمان درخشش ادواردو کم تر خلا رابین را نشان داد ولی با مصدومیت ادواردو دیگر آرسنال توان گذشته را در خط جلو نداشت .
رابین سال 08 - 09 را با پیروزی 3 - 0 برابر نیوکاسل شروع کرد . رابین پنجاهمین گل خود در آرسنال را توانست در بازی برابر تاتنهام به ثمر برساند . بازی که در نهایت با تساوی 4 - 4 به پایان رسید . با مصدومیت کاپیتان فابرگاس نیز رابین موفق شد بازوبند کاپیتانی آرسنال را در جام حذفی و در بازی برابر پلی موث به دست ببندد . رابین بازی های بسیار درخشانی با آرسنال در ژانویه 2009 انجام داد و در حالی که همه انتظار داشتند وی به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شود ویدیچ از منچستر به این عنوان رسید .

بازی های ملی
در بازی های ملی نیز رابین کمابیش به عنوان یک مهره اصلی به کار گرفته می شود . البته با کهولت سن بازیکنی مثل ون نیستلروی جا برای رابین باز تر است . در 4 جون 2005 اولنی بازی خود را برای هلند برابر رومانی انجام داد . و 4 روز بعد در بازی برابر فنلاند اولین گل خود را نیز به ثمر رساند . در جام جهانی 2006 رابین یک مهره مهم برای مارکو فان باسن مربی بود و فان باسن از وی در تمامی 4 بازی این تیم به میدان فرستاد . رابین نیز توانست یک گل روی یک ضربه ایستگاهی زیبا برابر ساحل عاج به ثمر برساند . در یورو 2008 قضیه فرق داشت و از رابین به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می شد . البته وی در تمامی بازی های هلند به میدان رفت و در سومین بازی این تیم در مرحله گروهی به طور کامل بازی کرد . رابین در این مسابقان بازی های خوبی انجام داد و در بازی برابر فرانسه نیز توانست گلزنی کند .


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامی رونی

نتیجه تصویری برای عکس از خوان ماتا در وین رونی

متولد: ۲۴/ ۱۱/۱۹۸۵ شهر لیورپول
 اولین قرارداد:۳۱ آگوست ۲۰۰۴ از اورتون
ارزش:۳۰ میلیون پوند انگلستان
اولین بازی:۲۸ / سپتامبر / ۲۰۰۴ با فنر باغچه
 ملیت:انگلیسی
 وین رونی زمانیکه قرار داد خود را با منچستر یونایتد به ارزش 30 میلیون پوند امضا کرد گران قیمت ترین بازیکن جوان جهان شد. بازیکن سابق اورتونی رویای پیوستن به الدترافورد را زمانی آگوست 2004 فرصت باقی بودپایان داد که فقط ساعتی به پایان زمان نقل و انتقالات در روز سه شنبه 31 . اولین بازی وین در اولین بازی فصل 2002-2003 مقابل تاتنهام در گودیسون پارک بود. او نه بازی بعد اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند – گل فوق العاده ی دقیقه آخر که پیروزی دراماتیک 2-1 برابر آرسنال را سبب شد - به زودی استعداد وین رونی در سطحبین المللی آشکار شد و او در فوریه 2003 جوانترین بازیکن انگلستان شد، زمانیکه به عنوان بازیکن ذخیره در بازی مقابل استرالیا در آپتون پارک به میدان آمد. او همچنین جوانترین بازیکنی شد که برای کشورش در بازی با مقدونیه در 17 سالگی و در سپتامبر 2003 گل زد. شهرت او وقتی به عنوان یک بازیکن جوان در جهان بیشتر شد که آن بازیهای خیره کننده را برای انگلستان در جام ملتهای اروپا 2004 در پرتغال به نمایش گذاشت. به دنبال این قرار داد نقل و انقال با اورتون، یونایتدها بالاخره بازیکنی را داشتند که از وجود او رئیس قرمزهای منچستر احساس خوشحالی کند. فرگوسن: "من خیلی خوشحالم. من فکر میکنم که ما بهترین بازیکن جوان این کشور در 30 سال گذشته را در اختیار داریم. همه از این قرارداد احساس خوشحالی میکنند" او قبل از پیوستن (رود ون نیستل‌روی) به رئال مادرید مهاجم دوم تیم خود بود با این وجود در سال‌های 2005 و 2006 بارها در جناحین بازی کرد و در این کار خیلی خوب ظاهر شد. او در تیم منچستر‌یونایتد شماره هشت و در تیم ملی انگلیس شماره نه را دارد. رونی در شهر کوچک (کاراکس تنت) در نزدیکی (لیورپول) پرورش یافت و به همراه دو برادر خود به مدرسه معمولی شهر می‌‌رفت. او همیشه عاشق (اورتون) بود و این عشق را با پوشیدن تی‌شرتی که روی آن نوشته شده بود (یک بار آبی، همیشه آبی) به همه نشان می‌‌داد. پنجره قدیمی اتاق رونی همیشه از عکس‌های اعضای تیم اورتون پوشیده بود. 4 گلی که او در چهار مسابقه مقابل سوییس و کرواسی به ثمر رساند- که اون گل زیبا رو از فاصله 25 یاردی ( 22.5 متری) مقابل کرواسی شامل میشود- کافی بود تا سر الکس فرگوسن را برای امضای قرارداد با این گل زن فوق العاده که از زمانیکه او 14 ساله بوده به دنبالش بوده است متقاعد کند. او گران‌ترین فوتبالیست زیر بیست سال تاریخ نیز بود. زیرا در هجده سالگی با قیمت 31 میلیون پوند با تیم منچستر یونایتد قرارداد بست. رونی یکی از سه پسر (وین بزرگ) و (جنیت رونی) است. برادران او (گراهام و جان) نام دارند. وین مدرک تحصیلی بالایی ندارد. او همیشه زیر نگاه تیزبین دوربین‌های نشریات مختلف است و عادت وسواس‌‌گونه نامزدش (کالین مک‌لاگلین) برای خرید کردن، اغلب مورد انتقاد و استهزا قرار می‌‌گیرد. آن دو در حال حاضر در یک عمارت 4/25 میلیون پوندی در دهکده (پرست‌بری) واقع در (چشایر) انگلیس زندگی می‌‌کنند. وقتی رونی به منچستریونایتد منتقل شد اعضای تیم به او توصیه کردند خانه‌ای در (چشایر) برای خود انتخاب کند. یک روز رونی در یکی از خیابان‌‌های (پرست‌بری) قدم می‌‌زد که چشمش به مهمانخانه‌ای به نام (دریاسالار رونی) افتاد. هر چند که این یک اشتباه بصری بود و آن مهمانخانه (دریاسالار رادنی) نام داشت ولی آن دهکده به دل او نشست و آن‌جا را برای زندگی انتخاب کرد. وین‌رونی خانه‌ای نیز در (ماربلا)ی فلوریدا دارد. وین‌رونی قراردادهای پرمنفعت و چشمگیری نیز با شرکت‌های (نایک)، (نوکیا)، (فورد)، (ادسا) و (کوکاکولا) بسته است. قیمت او برای تبلیغ کالاها 46 میلیون یورو ارزیابی شده است و همین قیمت او را بعد از (رونالدینیو) و (دیوید بکهام) در مقام سوم گران‌ترین‌های تبلیغاتی فوتبال قرار می‌‌دهد. تصویر او تاکنون بر روی پانصد میلیون قوطی کوکاکولا چاپ شده است. خواننده‌های محبوب رونی (امینم) و (فیفتی سنت) هستند. فیلم مورد علاقه او )Grease( با بازی نامزدش کالین و سریال تلویزیونی محبوبش (تنها احمق‌ها و اسب‌ها) می‌‌باشد. او از خوانندگان پر و پا قرص سری کتاب‌های (هری‌پاتر) نیز به شمار می‌‌رود. رونی به ورزش بوکس علاقه‌مند است و عاشق بازی (مایک ‌تایسون) می‌‌باشد. او اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدیویی پر می‌‌کند. در این مواقع ترجیح می‌‌دهد با هم تیمی‌هایش (وس‌ براون)، (جان‌ اوشی) و (ریو فردیناند) بازی کند. رونی و اتهامات پی در پی وین رونی بارها مورد اتهام مطبوعات قرار گرفته است که علت اصلی پیدایش این اتهامات، رفتار خشونت‌بار او است. در ماه آوریل 2006 روزنامه‌ها اعلام کردند که او در قمار، هفتصد هزار پوند باخته است. چند روز بعد نیز مبلغ صدهزار پوند (که همه را به موسسات خیریه بخشید) به عنوان غرامت از روزنامه‌های)the sun(و)the world of News( دریافت کرد. این روزنامه‌ها ادعا کرده بودند که رونی در یک کلوپ شبانه به نامزدش توهین کرده است. در سپتامبر 2006 رونی بار دیگر مرکز توجه همگان قرار گرفت. این‌بار او متهم شده بود که با مشت به چشم (مایکل گری) مدافع تیم (بلک برن) کوبیده است. البته این‌بار این گری بود که دعوا را شروع کرد و با اهانت به مهمانان میز رونی در یک رستوران خشم او را برانگیخت. کالین مک‌لاگلین نامزد رونی متولد سوم آوریل 1986 در لیورپول می‌‌باشد. حضور همیشگی نام رونی در تیترهای خبری باعث شده است که کالین به شهرت دست یابد. تصویر او هم به‌طور منظم در مطبوعات انگلیسی دیده می‌‌شود. کالین اغلب تعطیلات خود را با رفتن به مناطق آفتاب‌گیر سپری می‌‌کند. پدر کالین یک بنا به نام (تونی) بود که در یک باشگاه بوکس هم کار می‌‌کرد. مادرش (کولت) نیز پرستار بچه بود. کالین سه خواهر و برادر دارد. او در دوازده سالگی با رونی آشنا شد. در آن زمان آنها در شهرکی در حومه لیورپول زندگی می‌‌کردند. مادر رونی در مدرسه کاتولیکی که کالین در آن تحصیل می‌‌کرد، خدمتکار نیمه‌وقت بود. می‌‌گویند رونی در همان نخستین ملاقات، کالین را با خود به سینما برد. کالین همیشه رویای هنرپیشه شدن را در سر می‌‌پروراند و در دوارن دبیرستان در فیلمی به نام Grease که محبوب رونی است، بازی کرد. وقتی هفده ساله بود، رونی با تقدیم یک حلقه نامزدی 46/500 پوندی از او خواستگاری کرد. مدتی بعد این زوج رویایی که به (ویلین) معروف شده بودند به خانه 1/3 میلیون پوندی خود در نزدیکی (فورمبی) نقل مکان کردند و مدتی بعد به چشایر رفتند. کالین مک لاگلین هم‌اکنون یک ستون اختصاصی در مجله closer دارد و به خاطر همین حضور مختصر او در آن مجله، فروش آن چندین برابر شده است. او به کار تبلیغات و طراحی لباس نیز علاقه خاصی دارد. کالین مک لاگلین چندی پیش به عنوان (خوش‌پوش‌ترین زن) انتخاب شد. قرار است زندگینامه کالین با نام (به دنیای من خوش آمدید) سال آینده منتشر شود. او با فعالیت‌های مختلف خود در زمینه‌های هنر، تبلیغات و گاه نویسندگی و البته نام پرآوازه نامزدش و محبوبیت او در میان مردم انگلیس، ثروت زیادی را برای خود فراهم کرده و توانسته است خود را از آن قشر کارگر و ضعیف اجتماعی که در کودکی در میانشان می‌‌زیسته است و شاید آرزو داشت از مشکلات آن رهایی یابد، بالا بکشد. کالین در حال حاضر ثروتی برابر با سه میلیون و پانصد هزار پوند دارد و در حقیقت به رویاهای دست‌نیافتنی دوران کودکی خود دست یافته است. رونی و کالین هم‌اکنون در خانه مجلل خود در چشایر زندگی می‌‌کنند. آنها پس از تخریب یک خانه بزرگ متعلق به دهه سی، این بنای تازه را به جای آن ساختند ولی ظاهرا هنوز قانع نشده‌‌اند زیرا قصد دارند خانه خود را بزرگ‌تر کنند. همسایه‌ها به شوخی می‌‌گویند این قسمت اضافی برای لباس‌های جدید کالین است. خانه مهاجم منچستریونایتد شش اتاق خواب، یک استخر سرپوشیده، سینما، اتاق‌ بازی و زمین ژیمناستیک و تنیس دارد و یک سال پیش ساخته شده است. حال مهندسین طراح ساختمان به او گفته‌اند قادرند یک بخش دو طبقه بر روی گاراژ اضافه کرده و بدین ترتیب فضای خانه را بزرگ‌تر کنند تا او بتواند به راحتی با همسر آینده خود در آن زندگی کند. یکی از همسایه‌ها می‌‌گوید(مردم می‌‌گویند رونی می‌‌خواهد با این کار جای بیشتری برای لباس‌های کالین تهیه کند. ما همیشه کالین را در حال لباس خریدن می‌‌بینیم او همیشه چند کیسه در دست دارد. عجیب است آنها چه‌طور این همه اتاق را پر کرده‌اند و به این زودی به جای بیشتری احتیاج پیدا کرده‌اند. آنها فقط دو نفر هستند.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندیگ نامه خوان ماتا

نتیجه تصویری برای عکس از خوان ماتا در منچستر یونایتد

خوان مانوئل ماتا گارسیا (به انگلیسی: Juan Manuel Mata García) که بیشتر با نام ساده‌تر خوان ماتا شناخته می‌شود (زاده ۲۸ آوریل ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در تیم منچستر یونایتد و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند. او اغلب در پست هافبک هجومی بازی می‌کند.

او در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با امضای قراردادی به ارزش ۲۸ میلیون یورو به تیم انگلیسی چلسی پیوست. در ۲۷ اوت ۲۰۱۱ در اولین بازی‌اش برای تیم چلسی، در حالی که به عنوان یار ذخیره برای تیمش به میدان آمده بود، مقابل تیم نوریچ‌سیتی موفق به گلزنی شد. او در همان فصل با تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی جام را بالای سر برد. بعد از گلزنی ماتا در اولین بازی‌اش برای چلسی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۲، او موفق شده بود در اولین بازی‌اش برای چلسی در تمام جام‌ها گل بزند. او به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی نیز انتخاب شد. فصل بعدی فصل پربارتری برای ماتا بود. او به چلسی کمک کرد تا به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی انتخاب شد. ماتا در آن سال با چلسی قهرمان لیگ اروپا شد تا به همراه هم‌تیمی‌اش فرناندو تورس، تنها بازیکنانی باشند که جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های اروپا را بالای سر برده‌اند.

ماتا در تمامی رده‌های سنی برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده‌است. جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ نخستین تورنومنتی بود که ماتا با تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در آن شرکت کرد. او نخستین گل ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال استونی به ثمر رساند و در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی اسپانیا به مقام قهرمانی رسید. او همچنین با تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ قهرمان شد.

زندگی حرفه‌ای

وی در ۲۱ آگوست ۲۰۱۱ با مبلغ ۲۳ میلیون پوند از تیم والنسیا به تیم چلسی پیوست.[۲][۳][۴]

منچستر یونایتد

در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴، ژوزه مورینیو اعلام کرد که چلسی پیشنهاد منچستر یونایتد را پذیرفته و ماتا به زودی برای تست پزشکی و عقد قرارداد به منچستر می‌رود.[۵] مدتی بعد منچستر یونایتد رسماً اعلام کرد که با باشگاه چلسی بر سر انتقال ماتا به توافق رسیده‌است.[۶] روز بعد اعلام شد که کار انتقال به پایان رسیده و ماتا با مبلغ ۳۷.۱ میلیون پوند و با قراردادی که تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد، به یونایتد پیوسته‌است.[۷] نخستین بازی‌اش را برای یونایتد در ۲۸ ژانویه مقابل کاردیف سیتی انجام داد که در آن بازی یک پاس گل داد.[۸] در ۲۹ مارس ۲۰۱۴، ماتا نخستین گلش را برای تیم مقابل استون ویلا به ثمر رساند.[۹]

آمار بازی‌های باشگاهی

عملکرد باشگاهی لیگ جام لیگ کاپ اروپا/دیگر مجموع
باشگاه لیگ فصل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
اسپانیا لیگ کوپا دل ری
یوفا مجموع
رئال مادرید بی لیگا ادلانته ۰۷–۲۰۰۶ ۳۹ ۱۰ ۳۹ ۱۰
والنسیا لا لیگا ۰۸–۲۰۰۷ ۲۴ ۵ ۸ ۴ ۱ ۰ ۳۳ ۹
۰۹–۲۰۰۸ ۳۷ ۱۱ ۲ ۱ ۸ ۲ ۴۷ ۱۴
۱۰-۲۰۰۹ ۳۵ ۹ ۲ ۰ ۱۴ ۵ ۵۱ ۱۴
۱۱–۲۰۱۰ ۳۳ ۸ ۳ ۰ ۷ ۱ ۴۳ ۹
مجموع ۱۲۹ ۳۳ ۱۵ ۵ ۳۰ ۸ ۱۷۴ ۴۶
انگلستان لیگ[۱۱] جام حذفی لیگ کاپ یوفا مجموع
چلسی لیگ برتر ۱۲–۲۰۱۱ ۳۴ ۶ ۷ ۴ ۱ ۰ ۱۲ ۲ ۵۴ ۱۲
۱۳–۲۰۱۲ ۳۵ ۱۲ ۶ ۱ ۵ ۲ ۱۸ ۵ ۶۴ ۲۰
۱۴–۲۰۱۳ ۱۳ ۰ ۰ ۰ ۲ ۱ ۲ ۰ ۱۷ ۱
مجموع ۸۲ ۱۸ ۱۳ ۵ ۸ ۳ ۳۲ ۷ ۱۳۵ ۳۳
منچستر یونایتد لیگ برتر ۱۴–۲۰۱۳ ۰ ۰ ۰ ۰
مجموع کل[۱۲] ۲۵۰ ۶۱ ۲۸ ۱۰ ۸ ۳ ۶۲ ۱۵ ۳۴۸ ۸۹

بین‌المللی

۲۶ مارس ۲۰۱۳[۱۳]

تیم ملی سال بازی بازی
اسپانیا ۲۰۰۹ ۷ ۳
۲۰۱۰ ۳ ۰
۲۰۱۱ ۶ ۲
۲۰۱۲ ۴ ۱
۲۰۱۳ ۱۰ ۳
مجموع ۲۳ ۶

افتخارات

باشگاه

والنسیا
چلسی

ملی

اسپانیا

شخصی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه فالکائو


رادامل فالکائو گارسیا زاراته (زادهٔ ۱۰ فوریه ۱۹۸۶ در سانتا مارتا) بازیکن ملی‌پوش فوتبال اهل کلمبیا می‌باشد که در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد بازی می‌کند.

وی همچنین سابقهٔ حضور در تیم‌های ریور پلاته٬ پورتو٬ اتلتیکو مادرید و موناکو را نیز دارد. القاب این بازیکن ال تایگر (ببر) و پادشاه لیگ اروپا می‌باشد.

فالکائو در دو دورهٔ متوالی از مسابقات لیگ اروپا در دو تیم پورتو و اتلتیکو مادرید به مقام آقای گلی و قهرمانی نیز دست یافت که در فینال هم گلزنی کرده است. او از عناصر مهم قهرمانی تیم‌هایش در این مسابقات بوده است.

جوزپ گواردیولا مربی سابق تیم فوتبال بارسلونا وی را ستایش کرده است و او را یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال در جهان می‌داند. مربیانی مانند فابیو کاپلو٬ وی را در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو قرار داده است و او را جزو بهترین مهاجمان فوتبال در جهان می‌داند. خوآن کارلوس اول٬ پادشاه کنونی اسپانیا٬ به طرز شگفت‌انگیزی استعداد فالکائو را مورد ستایش قرار داده است.

او برای تیم ملی فوتبال کلمبیا ۵۳ بار به میدان رفته است و ۲۱ گل ملی در کارنامهٔ خود نیز دارد. وی اولین گل ملی خود را در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۰۷ و در مقابل تیم ملی مونته‌نگرو به ثمر رساند.

آمار بازی‌های ملی

تیم ملی سال تعداد بازی‌ها گل گل‌ها
 کلمبیا ۲۰۰۷ ۸ ۲
۲۰۰۸ ۵ ۱
۲۰۰۹ ۹ ۲
۲۰۱۰ ۴ ۱
۲۰۱۱ ۸ ۴
۲۰۱۲ ۷ ۵
۲۰۱۳ ۹ ۵
۲۰۱۴ ۳ ۱
مجموع ۵۳ ۲۱

گل‌های ملی

# تاریخ مکان حریف گل نتیجه مسابقات
۱ ۳ ژوئن ۲۰۰۷ ژاپن  مونته‌نگرو ۱ – ۰ ۱–۰ بازی دوستانه
۲ ۸ سپتامبر ۲۰۰۷ پرو  پرو ۱ – ۱ ۲–۲ بازی دوستانه
۳ ۱۹ نوامبر ۲۰۰۸ کلمبیا  نیجریه ۱ – ۰ ۱–۰ بازی دوستانه
۴ ۱۰ ژوئن ۲۰۰۹ کلمبیا  پرو ۱ – ۰ ۱–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰
۵ ۱۲ اوت ۲۰۰۹ آمریکا  ونزوئلا ۱ – ۱ ۱–۲ بازی دوستانه
۶ ۸ ژوئیه ۲۰۱۰ آمریکا  اکوادور ۱ – ۰ ۲–۰ بازی دوستانه
۷ ۲۶ مارس ۲۰۱۱ اسپانیا  اکوادور ۲ – ۰ ۲–۰ بازی دوستانه
۸ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۱ آرژانتین  بولیوی ۱ – ۰ ۲–۰ کوپا آمریکا ۲۰۱۱
۹ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۱ آرژانتین  بولیوی ۲ – ۰ ۲–۰ کوپا آمریکا ۲۰۱۱
۱۰ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ بولیوی  بولیوی ۲ – ۱ ۲–۱ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۱ ۲۹ فوریه ۲۰۱۲ آمریکا  مکزیک ۱ – ۰ ۲–۰ بازی دوستانه
۱۲ ۷ سپتامبر ۲۰۱۲ کلمبیا  اروگوئه ۱ – ۰ ۴–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۳ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ شیلی  شیلی ۲ – ۱ ۳–۱ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۴ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۲ کلمبیا  پاراگوئه ۱ – ۰ ۲–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۵ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۲ کلمبیا  پاراگوئه ۲ – ۰ ۲–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۶ ۲۲ مارس ۲۰۱۳ کلمبیا  بولیوی ۴ – ۰ ۵–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۷ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۳ کلمبیا  پرو ۱ – ۰ ۲–۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۸ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ کلمبیا  شیلی ۲ – ۳ ۳–۳ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۱۹ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ کلمبیا  شیلی ۳ – ۳ ۳–۳ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴
۲۰ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۳ بلژیک  بلژیک ۱ – ۰ ۲–۰ بازی دوستانه
۲۱ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ آمریکا  السالوادور ۱ – ۰ ۳–۰ بازی دوستانه

افتخارات

فالکائو در بازی کلمبیا مقابل اروگوئه

باشگاهی

آرژانتین ریور پلاته
پرتغال پورتو
اسپانیا اتلتیکو مادرید

ملی

کلمبیا کلمبیا
  • قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی (۱): ۲۰۰۵

فردی

۱ ثبت رکورد ۱۷ گل زده در رقابت‌های اروپایی


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه آنخل دیماریا



آنخل فابیان دی ماریا هرناندز (به اسپانیایی: Ángel di María) بازیکن تیم ملی آرژانتین و باشگاه منچستر یونایتد است.

او متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۸ در آرژانتین است و به عنوان بازیکن تاکنون در تیم های رزاریو سنترال و بنفیکا ورئال مادرید بازی کرده است. در سال ۲۰۰۱ در حالی که تنها ۱۳ سال داشت به تیم نوجوانان روساریو سنترال پیوست و بعد از ۴ فصل حضور در این تیم در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را انجام داد.بازی های درخشان دی ماریا در لیگ آرژانتین مورد توجه چند باشگاه از جمله روبین کازان روسیه قرار گرفت که این انتقال تا پای نهایی شدن پیش رفت ولی به دلایلی نا تمام ماند. دی ماریا در ژوئیه ۲۰۰۷ به بنفیکا پیوست و به مدت سه سال در این تیم ماند و بازی های زیبایی را به نمایش گذاشت و همچنین زیبا ترین گل لیگ پرتغال را دی ماریا از فاصله ۳۰ یاردی (۲۷ متر) به ثمر رساند و مورد توجه باشگاه های مطرح اروپایی اینتر میلان، منچستر یونایتد و رئال مادرید قرار گرفت و در ژوئیه ۲۰۱۰ با قراردادی ۶ ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

ملی

او تاکنون ۴۱ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال آرژانتین انجام داده است. او توانست به همراه مسی در سال ۲۰۰۸ قهرمان المپیک شود.

افتخارات

تیمی

  • مدال طلای المپیک پکن (۲۰۰۸ با آرژانتین)
  • قهرمان زیر ۲۰ سال جهان (۲۰۰۷ با آرژانتین)
  • قهرمان لیگ پرتغال (۱۰-۲۰۰۹ با بنفیکا)
  • قهرمان جام حذفی پرتغال (۰۹-۲۰۰۸ و ۱۰-۲۰۰۹ با بنفیکا)
  • کوپا دل ری (۱۱-۲۰۱۰ با رئال مادرید)
  • قهرمانی جام جهانی جوانان (۲۰۰۷ با آرژانتین)
  • قهرمانی لالیگا (۱۲-۲۰۱۱ با رئال مادرید)
  • قهرمانی جام باشگاه های اروپا (۱۴-۲۰۱۳ با رئال مادرید)

فردی

  • بهترین بازیکن لیگ پرتغال ۱۰-۲۰۰۹