فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

بایگانی

زندگی نامه توماس مولر


توماس مولر (به آلمانی: Thomas Müller) (زادهٔ ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۹ در ویلهایم، بایرن) بازیکن فوتبال تیم ملی آلمان است. وی به عنوان مهاجم و هافبک هجومی عمل می‌کند. توماس مولر می‌تواند به عنوان هافبک هجومی، مهاجم دوم و حتی بال هم بازی کند. وی به خاطر سرعت، تکنیک، گل‌زنی و گل‌سازی معروف است. توماس مولر با ۵ گل زده در رده دوم گلزنان برتر جام جهانی ۲۰۱۴ ایستاد و به همراه ۹ فوتبالیست دیگر جایزه توپ طلایی را دریافت کرد. مولر که محصول آکادمی فوتبال بایرن مونیخ است اولین بازی اش را برای تیم اول در دوران لویس فن خال انجام داد و قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی و رسیدن به فینال جام قهرمان اروپا در ۲۰۱۰ را تجربه کرد. این دستاورد سبب دعوت او به تیم ملی شد و در جام جهانی ۲۰۱۰ هم شرکت کرد. جایی که او مقام سومی جام جهانی و آقای گلی با ۵ گل را به دست‌آورد. او بهترین بازیکن جوان جام جهانی و همچنین کفش طلای جام جهانی را به خاطر آقای گلی دریافت کرد، ۵ گل و ۳ پاس گل. او همچنین به ثمر رسانندهٔ تنها گل بایرن در فینال جام قهرمان باشگاه‌های اروپا سال ۲۰۱۲ بود هرچند که بایرن در ضربات پنالتی شکست خورد، او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۳ حضور داشت و همراه بایرن قهرمان شد.

زندگی ورزشی

دوران باشگاهی

مولر در شهر ویلهیمم متولد شده و در ده سالگی برای رفتن به بایرن سفر ۵۰ کیلومتری را تجربه کرد. او در سیستم جوانان سریعاً پیشرفت کرد و جزئی از تیم بود که نایب قرمانی بوندس لیگا زیر ۱۷ سال را تجربه کرد. اولین بازی اش را برای بایرن مونیخ ۲ و در مارس ۲۰۰۸ انجام داد و گل هم زد. فصل بعد اسم لیگ به لیگ ۳ تغییر نام داد و در این فصل او ۳۲ بازی از ۳۸ بازی را انجام داد و با ۱۵ گل پنجمین گل زن برتر لیگ شد. تحت مربی گیری کلینزمن مولز به تیم اصلی راه داده شد و در مسابقات پیش فصل هم بازی کرد. اولین بازی او در لیگ در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۰۸ انجام شد و به عنوان ذخیره میرسلاو کلوزه به میدان رفت. با وجود این که مولر اعتقادی به عملکردش نداشت ۳ بار دیگر هم در لیگ به بازی رفت و اولین بازی در جام قهرمان اروپا را هم در مقابل اسپورتینگ لیسبون پرتغال انجام داد و گل هم زد. بازی که در مجموع با برد ۱۲-۱ بایرن مونیخ به اتمام رسید.

دوران ملی

وی تا تاریخ ۱۷ جون سال ۲۰۱۳ ٍ ۴۱ بازی ملی انجام داده است که در این بازیها ۱۳ گل را نیز به ثمر رسانده است. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ برنده کفش طلایی و همچنین صاحب عنوان بهترین بازیکن جوان جام شد.[۱]

Thomas Müller, Germany national football team (02).jpg

سبک بازی

مولر به هافبک تهاجمی در تمام مناطق زمین تعبیر شده است. بازیکنی که می‌تواند در تمام مناطق زمین بازی کند. در آکادمی فوتبال بایرن مونیخ به نظر می‌رسید که یک هافبک باشد ولی بعد از بازی در تیم اصلی بایرن معمولاً در امور تهاجمی به کار گرفته می‌شود. هم تیم ملی آلمان و هم بایرن مونیخ از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده می‌کنند و مولر جز ۳ هافبک‌های هجومی است که پشت مهاجم مرکزی به کار برده می‌شود. در بایرن معمولاً در نقش هافبک هجومی وسط و در تیم ملی آلمان در نقش هافبک هجومی راست به کاربرده می‌شود. همچنین گاهی به عنوان مهاجم هم به کار برده می‌شوند. مولر به خاطر بلوغ، سرعت، تکنیک، هوشیاری و قرارگیری عالی در زمین تحسین شده است. یواخیم لو مربی تیم ملی آلمان از او به عنوان مهره‌ای که تاثیرش مشخص است تعریف نموده و سرمربی سابق بایرن مونیخ لوئیس فن خال هم از قدرت ذهنی و بازی خوانی عالی او، گل زنی و گل سازی اش تمجید کرده است. فن خال او متخصص پیدا کردن رخنه و ایجاد شکاف در خط دفاع تیم حریف می‌داند. مولر در مورد خودش کلمهٔ آلمانی رامدیتور به کار برده که یعنی متخصص فضادر زمین.

افتخارات

باشگاهی

ملی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


زندگی نامه مانوئل نویر




مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

بیوگرافی مانوئل نویر+ تصاویر مانوئل نویر
زادروز : ۲۷ مارس ۱۹۸۶
زادگاه : گلزنکیرشن، آلمان
قد : ۱۹۴ س. م
پُست : دروازه بان
مانوئل نویر (زادهٔ ۲۷ مارس ۱۹۸۶ در گلزنکیرشن، آلمان) بازیکن فوتبال آلمان است. او دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جمهوری فدرال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است.

 

زندگی ورزشی مانوئل نویر

رده باشگاهی
مانوئل نویر دروازه بانی را از دوران جوانی در باشگاه محل زادگاهش شالکه ۰۴ پیگرفت، پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال ۲۰۰۵ به تیم نخست شالکه راه یابد، زمانی که فرانک روست سنگربان پیشین شالکه به هامبورگ پیوست. در تاریخ ۵ مارس ۲۰۰۸ وی در مرحله نخست حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت مقابل پورتو با مهار دو ضربه پنالتی و صعود شالکه به دور بعدی بازی‌ها یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد.

 

مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

 عکس و بیوگرافی مانوئل نویر

 

مانوئل نویر یکی از سه بازیکنی در فصل ۰۸-۲۰۰۷ بوندس لیگا بود که در تمامی دقایق آن فصل برای تیمش به میدان رفته بود. نویر در ژوئیه ۲۰۱۱ از سوی نشریه ورزشی کیکر بالاتر از ماریو گومز و نوری شاهین به‌عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا فصل ۱۱-۲۰۱۰ انتخاب شد.
مانوئل نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت وی در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید، با مهار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده‌ای در صعود بایرن مونیخ به فینال ِ آلیانز آرنا ایفا کرد.

 

مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

 عکس و بیوگرافی مانوئل نویر

 

مانوئل نویر به همراه بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب سه‌گانه شد و در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید.. نویر پس از این موفقیت به عنوان برترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

 

رده ملی
او در ۱۹ مه ۲۰۰۹ به تیم ملی فوتبال آلمان و حضور در تور آسیایی این تیم دعوت شد. پیش از این نویر عضو تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بوده و برای این تیم در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به میدان رفته و یکی از ارکان اصلی قهرمان تیم ملی آلمان در این رقابتها بوده. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه بان ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بود و با این تیم به رتبه سوم جهان دست یافت.

 

مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

 عکس و بیوگرافی مانوئل نویر

مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

 عکس و بیوگرافی مانوئل نویر

 

زندگی شخصی مانوئل نویر
برادر مانوئل داور حال حاضر بوندسلیگا است. او اولین بار وقتی دو ساله بود اولین فوتبال عمرش را بازی کرد. اولین مسابقه‌اش را در ۳ مارس ۱۹۹۱، ۲۴ روز قبل از تولد ۵ سالگی‌اش انجام داد. اسطوره و الگوی کودکی نویر، دروازه‌بان آلمانی ینس لمان بود.
نویر یک مؤسسه خیریه برای کودکان بنام "مؤسسه کودکان مانوئل نویر" تأسیس کرد. در نوامبر ۲۰۱۱ در مسابقه "Wer wird Millionär" (نسخه آلمانی "چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟" توانست ۵۰۰ هزار یورو برای مؤسسه‌اش برنده شود.
نویر در دوبله آلمانی انیمیشن "دانشگاه هیولاها"، صداپیشگی "فرانک مک کی" را به عهده داشت.

 

مانوئل نویر,بیوگرافی مانوئل نویر,تصاویر مانوئل نویر

 عکس و بیوگرافی مانوئل نویر

افتخارها
شخصی
- بهترین دروازه بان بوندس لیگا: ۲۰۰۷
- بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۸
- بهترین دروازه بان رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا: ۲۰۰۹
- بهترین بازیکن بوندس‌لیگا در فصل ۱۱-۲۰۱۰
- بهترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۳
- بهترین دروازه بان جام جهانی ۲۰۱۴


باشگاهی
* شالکه
-جام اتحادیه آلمان: قهرمان ۲۰۰۵
- لیگ قهرمانان اروپا:نیمه نهایی ۲۰۱۱
-جام حذفی آلمان:قهرمان ۲۰۱۱


*بایرن مونیخ
-  لیگ قهرمانان اروپا: قهرمان: ۲۰۱۳ نائب قهرمان: ۲۰۱۲
-بوندس‌لیگا: قهرمان ۲۰۱۳،۲۰۱۴
- جام حذفی آلمان: قهرمان ۲۰۱۳،۲۰۱۴


ملی
- رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا ۲۰۰۹: قهرمان
- جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰: سوم جهان
- جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲: نیمه نهایی
- جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴: قهرمان

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زندگی نامه فلیپ لام


فلیپ لام(زادهٔ ۱۱ نوامبر ۱۹۸۳ در مونیخ,باواریا) بازیکن فوتبال آلمانی است.فلیپ لام در رویدادهای بزرگ ورزشی همراه تیم ملی فوتبال آلمان حضور داشته است.همچون جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶,جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ و جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸.فلیپ لام زننده نخستین جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان بود.او فوتبال را در ۱۱ سالگی در در باشگاه فوتبال پایه زادگاهش مونیخ آغاز کرد.او در تیم پایه بایرن به سرعت رشد کرد تا اینکه به درجه کاپیتانی نیز رسید.پس از آن مسئولان باشگاه بایرن مونیخ او را به صورت قرضی به باشگاه اشتوتگارت منتقل کردند،لام در اشتوتگارت دو فصل بازی کرد و ۵۳ بار به میدان رفت.از جلمه در لیگ قهرمانان اروپا.در فصل آخر حضور او در اشتوتگارت به صورتی قرضی بود که او برای نخستین بار برای حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ به تیم اول فوتبال آلمان دعوت شد.او در جولای ۲۰۰۵ به بایرن مونیخ بازگشت و جایگزین بیژنته لیزارازو شد. او در حال حاضر یکی از ارکان اصلی تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ.در تابستان ۲۰۰۸ مسئولان تیم فوتبال بارسلونا سعی بسیار برای جذب او کردند اما سرنجام او تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ قرار داد خود را تمدید کرد.او در سال ۲۰۰۴ به تیم فوتبال آلمان دعوت شد.افتخارها:

بهترین بازیکن زمین در دیدار با لهستان در جام جهانی ۲۰۰۶
عضو تیم ستارگان مستر کارت در جام جهان ۲۰۰۶
بهترین بازیکن زمین در دیدار نیمه نهایی جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸ برابر ترکیه
عضو تیم منتخب جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸
عضو تیم سال یوفا:۲۰۰۶،۲۰۰۸
عضو تیم سال فیفا:۲۰۰۸)
بوندس لیگا: قهرمان ۲۰۰۳،۲۰۰۶،۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۳،۲۰۰۶،۲۰۰۸
تیم ملی فوتبال آلمان
جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶: سوم
جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸: دوم
باستیان شواین‌اشتایگر (زادهٔ ۱ اوت ۱۹۸۷ در کلبرمور، آلمان) بازیکن فوتبال اهل آلمان است.
شواین اشتایگر در تاریخ ۱ جولای ۱۹۹۸ به عضویت تیم جوانان باشگاه در آمد. شواین اشتایگر که در دوران نوجوانی به ورزش اسکی می‌پرداخته صاحب یک قهرمانی اسکی قهرمانی آلمان نیز است.او توانایی بازی به عنوان هافبک چپ و راست را دارد،همین طور به عنوان هافبک دفاعی و هافبک هجومی پشت سر مهاجمان بازی می‌کند.شوت های پرقدرت،دریبل زنی و قدرت بدنی بسیار خوب از خصوصیات این فوتبالیست است.تنها پس از دو فصل تمرین با تیم نخست بایرن او در نوامبر سال ۲۰۰۲ با تعویض دیر هنگامی توسط اتمار هیتسفلد برای نخستین بار در دیدار با لانس از فرانسه وارد دیدار از لیگ قهرمانان اروپا شد و موفق شد پاس گلی برای هم تیمی هایش بسازد. پس از این بایرن مونیخ با اون قراردادی حرفه‌ای به امضا رساند و در فصل ۲۰۰۲-۰۳ ۱۴ بازی در بوندسلیگا برای بایرن مونیخ انجام داد و تیمش را در کسب عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان و بوندس لیگا کمک کرد.فصل بعد او برای بایرن ۲۶ دیدار در بوندس لیگا انجام داد.
شواین اشتایگر نخستین گل خود را در بوندسلیگا در سپتامبر ۲۰۰۳ برابر ولفسبورگ به ثمر رساند.شواین اشتایگر تا پایان فصل ۲۰۰۸ ۱۷۰ بازی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا،بوندسلیگا و جام حذفی آلمان برای تیمش انجام داده است و ۱۸ گل نیز زده است.
او در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸ با وجود پیشنهادهای فراوانی که از یوونتوس,منچستر یونایتد و چلسی داشت قراردادش را با بایرن تا ۲۰۱۲ تمدید کرد.
افتخارات:
بایرن مونیخ
قهرمانی بوندسلیگا: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
جام حذفی آلمان: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
لیگ اتحادیه آلمان: ۲۰۰۴, ۲۰۰۷
تیم ملی فوتبال آلمان:
جام کنفدراسیون ها سوم: ۲۰۰۵
جام جهانی فوتبال سوم: ۲۰۰۶
رقابتهای قهرمانی فوتبال اروپا نائب قهرمان: ۲۰۰۸


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه آرین روبن

تاریخ تولد:23جولای۱۹۸۴

محل تولد:بدوم درکشورهلند

قد:181سانتى متر

پست:وینگر

آرین روبن در ۲۳ ژانویه سال۱۹۸۴ دراستان گرانینگن درکشورهلند به دنیا آمد. او درهمان دوران کودکی خیلى زود فوتبال را آغاز کرد. او پیرو متودcoerver است که توسط مربی فوتبال(Wiel Coerver) عمومی و مشهور شد. آرین روبن به عنوان بهترین بازیکن جوان هلند ، هنگامی که برای تیمPSV  بازی می کرد،برگزیده شد و هم چنین در نوامبر سال۲۰۰۵ توانست جایزه ی بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس را بدست آورد . توانایی او در کنترل توپ و کار با توپ او را به یک بازیکن ارزشمندوخوب تبدیل کرده است. او همراه دوستش که ماتیا کژمان نام داشت در «آیندهوون جوری» درخشیدند و هواداران آنها را «بتمن و رابین» نامیدند(لقب ماتیا کژمان،بتمن بوده و تلفظ روبن هم همانند رابین می باشد).

آرین را سلطان سمت چپ زمین می نامیدند، یعنی جایی که خط کشی سفید پایان زمین را در قسمت چپ را نشان می دهد. گروهی از کارشناسان از جمله: یوهان کرایف، مارکوون باستن ، مارتین یول ، رانک رایکارد و گاس هیدینک او را به عنوان مستعد ترین فوتبالیست هلند وقتی که فقط ۱۷ سال داشت ، برگزیدند.
آرین روبن دردوران نوجوانی تنیس هم بازی می کرده و از بین فوتبال و تنیس ، فوتبال را انتخاب کرد.
باشگاه آژاکس قصد امضای قرارداد با آرین روبن را داشت، اما از آنجا که لئوبین هاکر در آن زمان برای « هانس روبن»(پدر ومدیر برنامه های آرین روبن) خیلی محبوب نبود و هم چنین به این دلیل که بین هاکر مادر آرین را با لفظ دخترک مورد خطاب قرار داد و اسم آرین را اشتباها آریان نوشته بود، این قرارداد هیچ گاه به امضا نرسید.
روبن درPSV درگیری های زیادی هم داشت. او پس از مبتلا شدن به سرطان و پشت سر گذاشتن آن با موفقیت ، درگیری های شدیدی با گاس «هیدینک» داشت. هیدینک که رفتار های بچگانه ی او در زمان بازی ، تمارض ها و درخواست هایش از داور به ستوه آمده بود، این موضوع را با مدیران باشگاه در میان گذاشت.
ون رای (رییس باشگاه PSV) همواره از رودر رویی با روبن و پدرش خودداری می کرد. در بیوگرافیش با گله از هانس آورده است:«هانس روبن حتی بعد از ترانسفر فرزندش به چلسی، مدام بابت پاداش های پسرش درPSV غر می زده است.»
مصاحبه ی جالب هانس در زمان انتقال پسرش به چلسی چنین است:«این بسیار خوب است که آرین چلسی را انتخاب کرده . سران رئال مادرید هم دنبال او بودند ، اما چه کسی حاضر است به مادرید برود؟ برای پول ممکن است اما آرین آن تیم را خوشش نمی آید، آنها هر سال فقط خواهان بازیکنان جدیدی هستند و آنجا محیط مناسبی برای بازیکنان جوان نیست . «آرین  روبن طرفدار پر و پا قرص بارسلونا است.»

پدر و مدیر برنامه های آرین روبن
آرین روبن هیچ وقت در لندن محبوب نبود. پدرش همواره آماده ی گلایه و شکایت بود و خودش هم به گفته ی هم تیمی هایش شخصی بیش از حد منعطف و تا حدودی ضعیف بود.تمارض ها و شیرجه زدن های او دیگر به چشم هواداران هم نامناسب می نمود.
روبن در مورد سرطانش چنین گفته است:« دوران وحشتناکی بود . من بعد از مشاهده ی یک سری از علائم غیر طبیعی به دکتر مراجعه کردم . او هم به من گفت که باید نمونه برداری شود و فعلا منتظر بمانم.انتظار واقعا کشنده بود . من نمی دانستم چه بلایی سرم آمده و در آن زمان فوتبال برایم خیلی اهمیت نداشت و مهم ترین مسئله سلامتی ام بود».
- روبن در ۹ جولای سال۲۰۰۷ در گرانینگن با « برنادین ایلرت» ،دوست دوران دبیرستانش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج پسری به نام « لوکا» می باشد.

آرین روبن اینک درتیم بایرن مونیخ است و دراین تیم افتخارات زیادی کسب کرده ازجمله ی این افتخارات:
1-قهرمانی درلیگ درسال2013
2-قهرمانی درجام ملت های اروپا درسال2013
3-گل زنی در فینال جام ملت های اروپا درسال2013

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زندگی نامه فرانک ریبری

Franck Ribéry biographyha com 1
 بیوگرافی کامل فرانک ریبری + عکس

فرانک ریبری (تلفظ فرانسوی: [fʁɑk ʁibeʁi])؛ متولد ۷ آوریل ۱۹۸۳ بازیکن فوتبال فرانسوی است که در حال حاضر برای باشگاه بایرن مونیخ در بوندسلیگا بازی می‌کند. وی سابقه بازی در تیم‌های متز، گالاتاسرای، المپیک مارسی و بایرن مونیخ را دارد. ریبری ۶۹ بازی و ۱۱ گل ملی در کارنامه خود دارد.

نام کامل : فرانک ریبری

زادروز : ۷ آوریل ۱۹۸۳

زادگاه : بولونی سور مر، فرانسه

قد : ۱۷۰ سانتی‌متر

باشگاه کنونی : بایرن مونیخ

شمارهٔ پیراهن : ۷

پُست : هافبک

 

زندگی خصوصی

او به اسلام گرویده است. او دو دختر به نامهای هیزیا و شاهین و پسری به نام سیف الاسلام دارد. زن او اصلیت الجزایری دارد. او پس از گرویدن به اسلام نام بلال یوسف محمد را اختیار کرده است.

 

افتخارات

گالاتاسرای

    جام حذفی فوتبال ترکیه: ۲۰۰۵

 

المپیک مارسی

    جام اینترتوتو: ۲۰۰۵

 

بایرن مونیخ

    بوندس لیگا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲

    جام حذفی فوتبال آلمان: ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳

    سوپر جام فوتبال آلمان: ۲۰۱۰، ۲۰۱۲

    لیگ کاپ آلمان:۲۰۰۷

    لیگ قهرمانان اروپا : قهرمان: ۱۳–۲۰۱۲ نایب قهرمان: ۱۰–۲۰۰۹، ۱۲–۲۰۱۱

 

ملی

    تیم ملی فوتبال فرانسه: نایب قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶

 

شخصی

    بازیکن جوان سال یوان‌اف‌تی: ۲۰۰۵–۰۶

    زننده گل سال لیگ ۱ فرانسه: ۲۰۰۵–۰۶

    بازیکن ماه فرانسه: آگوست ۲۰۰۴, اکتبر ۲۰۰۵, نوامبر ۲۰۰۵, آوریل ۲۰۰۶

    بازیکن فوتبال سال فرانسه: ۲۰۰۷, ۲۰۰۸

    بازیکن سال اروپا اسپورت مدیا: ۰۸–۲۰۰۷

    بازیکن فوتبال سال آلمان: ۲۰۰۸

    حضور در تیم منتخب یوفا: ۲۰۰۸

 

Franck Ribéry biographyha com 2
 بیوگرافی کامل فرانک ریبری + عکس

 

Franck Ribéry biographyha com 3
 بیوگرافی کامل فرانک ریبری + عکس

زندگی نامه

فرانک ریبری در 7 آوریل 1983 در حومه شهر ((بولونی)) به دنیا آمد.

پدرش کارگر ساختمان بود. و ریبری در اوقات فراغت به یاری پدر می شتافت. دو ساله بود که اتوموبیل خانواده اش با کامیونی تصادف کرد.در این حادثه صورت ریبری کوچک به شدت آسیب دید و بیشتر از 100بخیه خورد!!!

تلاش های پزشکان برگرداند جای زخم ناشی از این تصادف همیشه یاد آور آن اتفاق ناخوشایند  در زندگی ریبری است.



روزهای نوجوانی

فرانک و برادر کوچکش (فرانسو آ) فوتبال را از تیم های آماتور بولونی آغاز کردند. ریبری بزرگ شش ساله بود که بازی را در تیم (کونتی بولونی) آغاز کرد. او 7سال در این تیم بود آن گاه وارد تیم  لیل  شد و از سال 1996 تا 1999 در آن تیم بازی کرده بود. اما بازی در لیل فرجام خوشی  نداشت و به دنبال پاره ای  از مشکلات او به بولونی  پیوست.فرانک از سال 2000 تا سال 2002 در این تیم بود.پس از آن یک بازگشت به عقب داشت و دو سال بعدی  را در تیم های آماتور ((آلس)) و ((استاد برست)) گذراند.


فرانک ریبری

قبل از آغاز جام جهانی 2006 نگاه علاقه مندان تیم فرانسه به بازی کنانی چون زین الدین زیدان-تیری هانری و... بود .همه در انتظار بودند که خروس های فرانسوی هم چون مثل سال 1998 میدرخشند یا آن که مثل جام جهانی 2002 با سرافکندگی به کشور باز خواهند گشت. در این میان کسی به گوشه چپ تیم فرانسه توجهی نداشت. بازیکنی 170cmکه بر گونه راست آن جای زخمی کهنه دیده می شد و همین او را از سایرین متمایز میکرد.

چند ماه قبل در بازی با مکزیک اولین بازی ملی خود را انجام داده بود و به نظر می رسید زمان زیادی لازم باشد تا به مهره ای تأثیر گذار در تیم ملی فرانسه شود.


روزهای خوش جام جهانی2006

فرانک ریبری یکی از پدیده های جام جهانی در کشور آلمان بود .او در بازی یک هشتم نهایی با اسپانیا اولین گل ملیّ خود را به ثمر رساند و به مهره ای تأثیر گذار برای رسیدن فرانسه به فینال جام جهانی بدل شد. البته ریبری قبل از آن هم پیراهن آبی فرانسه را در تیم نوجوانان زیر21 سال به تن کرده بود. او با جوانان فرانسه در جام جهانی جوانان و یورو هم حاضر بود.بازی های درخشان او با پیراهن خروس ها سبب شد که زیدان به او لقب ((جواهر فوتبال فرانسه)) را بدهد.


اولین افتخارات

ریبری در سال 2004 به لیگ بازگشت و برای تیم ((متز))20 بازی انجام داد.6 ماه بعد و در ژانویه 2005 به ترکیه رفت .و با ((گالاتاسرای)) ترکیه قهرمان شد.ریبری تنها 6 ماه در گالا ماند و به خاطر اختلافاتی به فرانسه بازگشت. او این بار پیراهن المپیک مارسی را به تن کرد. طی سال های 2005 تا 2007 در 60 مسابقه 11 گل برای مارسی زد و با این تیم به فینال جام حذفی فرانسه رسید. بازی در مارسی زمینه ساز رسیدن ریبری به تیم ملی فرانسه بود.


روزهای خوش در بایرن مونیخ

فرانک از سال 2007 تا کنون در بایرن مونیخ بیش از 100 بازی کرده و بیش از 30 گل به ثمر رسانده است.او با این تیم در فصل های 2007 - 2008 - 2009- 2010 موفق به دبل شد.(فتح لیگ و جام حذفی در یک فصل)و به فینال جام قهرمانی اروپا در سال 2010 نیز رسید.هر چند در فینال قایب بود و تیمش نیز به نایب قهرمانی بسنده کرد.ریبری تا کنون 50 بازی ملی انجام داده است.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه تونی کروس


بیوگرافی تونی کروس

 تونی کروس(به آلمانی: Toni Kroos)‏ (زادهٔ ۴ ژانویه ۱۹۹۰ گریفس والد) بازیکن فوتبال آلمانی است. او به عنوان هافبک تهاجمی در تیم بایرن مونیخ عضویت دارد. تونی کروس همراه تیم ملی زیر ۱۷ سال آلمان در رقابتهای قهرمانی جام جهانی زیر ۱۷ سال جهان در کره جنوبی ۲۰۰۷ همراه تیم ملی آلمان به عنوان سومی رسید، همچنین وی توپ طلا و کفش برنز این رقابتها را از آن خود کرد.تونی کروس برادری دیگر به نام فلیکس دارد که او عضو هانزاروستوک است.محتویات ۱ زندگی ورزشی ۱.۱ دوران باشگاهی ۲ بایر لورکوزن ۲.۱ دوران ملی ۳ افتخارها ۳.۱ شخصی ۳.۲ باشگاهی ۳.۳ ملی ۴ منابع زندگی ورزشی[ویرایش] دوران باشگاهی[ویرایش] او فوتبال را از باشگاه محلی زاد گاهش گریفس والدر اس سی آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی به باشگاه معروف تر منطقه هانزاروستوک و تیم جوانان این باشگاه پیوست.در سال ۲۰۰۶ مورد توجه مسئولان باشگاه بایرن مونیخ قرار گرفت و به این باشگاه پیوست، اولی هوینس مدیر ورزشی آن زمان بایرن مونیخ در خصوص او گفته است که او زمانی شماره ۱۰ بایرن مونیخ را خواهد پوشید. بایر لورکوزن[ویرایش] در سال ۲۰۰۹ کروس به صورت قرضی به باشگاه بایر لورکوزن پیوست.در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۰۹ او در شکست ۲ بر ۱ بایر لورکوزن برابر ولفسبورگ نخستین گل خود را در بوندس لیگا به ثمر رساند. دوران ملی[ویرایش] تونی کروس از سال ۲۰۰۴ جز ثابت تمامی تیم‌های ملی پایه فوتبال آلمان بوده است. افتخارها[ویرایش] شخصی[ویرایش] جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده توپ طلایی جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده کفش برنز باشگاهی[ویرایش] لیگ اتحادیه آلمان: قهرمان ۲۰۰۷ بوندس لیگا: قهرمان ۲۰۰۸، ۲۰۱۳ جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸ جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸ لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳ ملی[ویرایش] تیم ملی امید آلمان جام جهانی زیر ۱۷ سال: سوم ۲۰۰۷
تونی کروس(به آلمانی: Toni Kroos) (زادهٔ ۴ ژانویه ۱۹۹۰ دوران باشگاهی[ویرایش]او فوتبال را از باشگاه محلی زاد گاهش گریفس والدر اس سی آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی به باشگاه معروف تر منطقه هانزاروستوک و تیم جوانان این باشگاه پیوست.در سال ۲۰۰۶ مورد توجه مسئولان باشگاه بایرن مونیخ قرار گرفت و به این باشگاه پیوست، اولی هوینس مدیر ورزشی آن زمان بایرن مونیخ در خصوص او گفته است که او زمانی شماره ۱۰ بایرن مونیخ را خواهد پوشید.

بایر لورکوزن[ویرایش]در سال ۲۰۰۹ کروس به صورت قرضی به باشگاه بایر لورکوزن پیوست.در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۰۹ او در شکست ۲ بر ۱ بایر لورکوزن برابر ولفسبورگ نخستین گل خود را در بوندس لیگا به ثمر رساند.

دوران ملی[ویرایش]تونی کروس از سال ۲۰۰۴ جز ثابت تمامی تیم‌های ملی پایه فوتبال آلمان بوده است.

افتخارها[ویرایش]شخصی[ویرایش]جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده توپ طلایی
جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده کفش برنز
باشگاهی[ویرایش]
لیگ اتحادیه آلمان: قهرمان ۲۰۰۷
بوندس لیگا: قهرمان ۲۰۰۸، ۲۰۱۳
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸
لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳
ملی[ویرایش]تیم ملی امید آلمان
جام جهانی زیر ۱۷ سال: سوم ۲۰۰۷ گریفس والد) بازیکن فوتبال آلمانی است. او به عنوان هافبک تهاجمی در تیم بایرن مونیخ عضویت دارد. تونی کروس همراه تیم ملی زیر ۱۷ سال آلمان در رقابتهای قهرمانی جام جهانی زیر ۱۷ سال جهان در کره جنوبی ۲۰۰۷ همراه تیم ملی آلمان به عنوان سومی رسید، همچنین وی توپ طلا و کفش برنز این رقابتها را از آن خود کرد.تونی کروس برادری دیگر به نام فلیکس دارد که او عضو هانزاروستوک است.نام کامل تونی کروس
زادروز ۴ ژانویه ۱۹۹۰(23سال)
زادگاه گریفس والد،  آلمان
قد ۱۸۲ س.م
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بایرن مونیخ
شمارهٔ پیراهن ۳۹
پُست هافبک هجومی
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۲-۱۹۹۷
۲۰۰۶-۲۰۰۲
۲۰۰۷-۲۰۰۶ گریفس والدر اس سی
هانزاروستوک
بایرن مونیخ
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۷-۲۰۰۸
۲۰۰۷-اکنون
۲۰۰۹-۲۰۱۰ بایرن مونیخ دو
بایرن مونیخ
←(قرضی)بایر لورکوزن (۴) ۱۳
(۰) ۱۹
(۲) ۱۸
تیم ملی
۲۰۰۷-۲۰۰۵
۲۰۰۹
۲۰۰۸-اکنون
۲۰۱۰-اکنون زیر ۱۷ سال
زیر ۱۹ سال
زیر ۲۱ سال
آلمان (۱۷) ۳۴
(۴) ۵
(۲) ۹
(۰) ۱۰
تونی کروس(به آلمانی: Toni Kroos) (زادهٔ ۴ ژانویه ۱۹۹۰ گریفس والد) بازیکن فوتبال آلمانی است. او به عنوان هافبک تهاجمی در تیم بایرن مونیخ عضویت دارد. تونی کروس همراه تیم ملی زیر ۱۷ سال آلمان در رقابتهای قهرمانی جام جهانی زیر ۱۷ سال جهان در کره جنوبی ۲۰۰۷ همراه تیم ملی آلمان به عنوان سومی رسید، همچنین وی توپ طلا و کفش برنز این رقابتها را از آن خود کرد.تونی کروس برادری دیگر به نام فلیکس دارد که او عضو هانزاروستوک است.


محتویات [نهفتن]
۱ زندگی ورزشی
۱.۱ دوران باشگاهی
۲ بایر لورکوزن
۲.۱ دوران ملی
۳ افتخارها
۳.۱ شخصی
۳.۲ باشگاهی
۳.۳ ملی
۴ منابع


زندگی ورزشی[ویرایش]دوران باشگاهی[ویرایش]او فوتبال را از باشگاه محلی زاد گاهش گریفس والدر اس سی آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی به باشگاه معروف تر منطقه هانزاروستوک و تیم جوانان این باشگاه پیوست.در سال ۲۰۰۶ مورد توجه مسئولان باشگاه بایرن مونیخ قرار گرفت و به این باشگاه پیوست، اولی هوینس مدیر ورزشی آن زمان بایرن مونیخ در خصوص او گفته است که او زمانی شماره ۱۰ بایرن مونیخ را خواهد پوشید.

بایر لورکوزن[ویرایش]در سال ۲۰۰۹ کروس به صورت قرضی به باشگاه بایر لورکوزن پیوست.در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۰۹ او در شکست ۲ بر ۱ بایر لورکوزن برابر ولفسبورگ نخستین گل خود را در بوندس لیگا به ثمر رساند.

دوران ملی[ویرایش]تونی کروس از سال ۲۰۰۴ جز ثابت تمامی تیم‌های ملی پایه فوتبال آلمان بوده است.

افتخارها[ویرایش]شخصی[ویرایش]جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده توپ طلایی
جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷: برنده کفش برنز
باشگاهی[ویرایش]
لیگ اتحادیه آلمان: قهرمان ۲۰۰۷
بوندس لیگا: قهرمان ۲۰۰۸، ۲۰۱۳
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۸
لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳
ملی[ویرایش]تیم ملی امید آلمان
جام جهانی زیر ۱۷ سال: سوم ۲۰۰۷
منابع[ویرایش]پرش به بالا ↑ "The Team". dfb.de. Retrieved 15 May 2011. 
ویکی‌پدیای انگلیسی
ویکی‌پدیای آلمانی


وقتی فرانک((بلال))شد 

ریبری از مارسی به بایرن مونیخ آلمان پیوست و رکورد نقل و انتقلات بایرن را با قیمت 20 میلیون یورو شکست.اندکی بعد فرانک گفت:((من در زندگی ام دوره های متفاوتی را گذراندم و مصمم به جستجو صلح و صفا در زندگی بودم که بالا خره به اسلام رسیدم.اسلام تنها راه برای خروج از زشتی هاست.))ریبری پس از مسلمان شدن نام((بلال یوسف محمد را برای خود برگزید. همسر او((وهیبه یک فرانسوی با اصلیت الجزایری است و حاصل ازدواج آن ها دو فرزند دختر است.


عادات مذهبی ریبری

بلال قبل از هر مسابقه سوره ی حمد را می خواند و پس از کشیدن دست یه صورت وارد میدان می شود.او معتقد است که((اسلام در میدان و بیرون از میدان به من نیروی فوق العاده می دهد.))در گزارش هایی که شبکه های آلمانی در ماه رمضان از بازیکنان مسلمان بوندسلیگا تهیه می کنند نام ریبری درزمره بازیکنانی است که همیشه با زبان روزه وارد میدان می شوند و تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند.


نوشته شده توسط طاهر برهانی در تاریخ شنبه ششم مهر 1392