فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

فوتبال تک

با سلام به همگی مرسی که به بلاگ من آمدید

بایگانی

luis-suarez-biography(3)

نام و نام خانوادگی : لوییز آلبرتو سوارز دیاز

متولد :  ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷ ‏

اهل : سالتو، اروگوئه

قد : ۱۸۱ سانتی متر

شمارهٔ پیراهن : ۷

سمت :  فوتبالیست 

پست : مهاجم

luis-suarez-biography(7)

زندگی شخصی سوارز

سوارز در سالتو اروگوئه به دنیا آمد و فرزند چهارم از ۷ برادر است. زمانی که هفت سالش بود به مونته ویدئو نقل مکان کردند و در سن نه سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند. او مهارت های فوتبال خود را در کوچه و خیابان توسعه داد.
در سال ۲۰۰۹ با سوفیا بالبی ازدواج کرد و در ۵ آگوست ۲۰۱۰ صاحب یک دختر شد که نام او را دلفینا گذاشت. همچنین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ فرند دومش که پسر بود به دنیا آمد که نام او را بنجامین گذاشت.

Liverpool v West Bromwich Albion - Premier League

سوارز در ناسیونال اروگوئه

سوارز در سن ۱۴ سالگی وارد تیم ناسیونال شد. و از سال ۲۰۰۵ وارد تیم بزرگسالان ناسیونال شد و در سپتامبر ۲۰۰۵ اولین گلش را زد. ناسیونال در این فصل قهمران لیگ اروگوئه شد. او در پایان فصل در ۲۷ بازی ۱۰ گل زد.

 

سوارز در گرونینگن هلند

پس بازی زیبای سوارز در لیگ اروگوئه استعداد یاب های باشگاه گرونینگن هلند تصمیم گرفتند او را خریداری کنند.و سرانجام با مبلغ ۸۰۰٫۰۰۰ یورو او را به خدمت گرفتند.سوارز ۱۹ ساله در فصل ۲۰۰۵-۰۶ با ۲۹ بازی ۱۰ گل وارد دروازه حریفان کرد.

luis-suarez-biography

سوارز در آزاکس هلند

سران باشگاه آژاکس برای به خدمت گرفتن سوارز مبلغ ۳٫۵ میلیون یورویی را به گرونینگن پیشنهاد دادند اما آنها را رد کردند سوارز از این تصمیم گرونینگن ناراحت شد، اما آژاکسی ها با افزایش رقم پیشنهاد خود به ۷٫۵ میلیون یورو اورا برای ۵ سال از گرنینگن خریدند.
سوارز در زمان حضورش در آژاکس در ۱۵۹ بازی ۱۱۱ گل به ثمر رساند.

 

موفقیت های آژاکس در زمان حضور سوارز در این تیم

نایب قهرمانی در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷

مقام سومی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸

نایب قهرمانی در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ 

luis-suarez-biography(4)

موفقیت های سوارز در زمان حضورش در آزاکس

مقام سوم آقای گلی با ۱۷ گل زده در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷

مقام دوم آقای گلی با ۲۲ گل زده در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸

مقام اول آقای گلی با ۳۵ گل زده در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹

Liverpool v Chelsea - Premier League

سوارز در لیورپول انگلیس

در فصل ۲۰۱۰-۱۱ سوارز را با قراردادی ۵ ساله و با مبلغ ۲۲٫۸ میلیون پوند به لیورپول انگلیس پیوست.
سوارز اولین گل خود را برای لیوپول در ۲ فوریه برابر استوک سیتی به ثمر رساند.

Luis Suarez

مقام های لیورپول در زمان حضور سوارز

مقام ششم در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰

مقام هشتم در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱

مقام هفتم در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲

نایب قهرمانی در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳

افتخارات سوارز در زمان حضورش در لیوپول

مقام دوم آقای گلی با ۲۳ گل در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲

مقام اولی آقای گلی با ۳۱ گل زده در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳

دریافت جایزه کفش طلای اروپا در کنار کریستیانو رونالدو با زدن ۳۱ گل در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ 

luis-suarez-biography(10)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه مسی

شناسنامه

نام کامل

لیونل آندرس مسی

زادروز

۲۴ ژوئن ۱۹۸۷

زادگاه

روزاریو، آرژانتین

قد

۱٫۶۹ متر

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی

بارسلونا

شمارهٔ پیراهن

۱۰

پُست

مهاجم

باشگاه‌های جوانان

 

بارسلونا

باشگاه‌های حرفه‌ای

۲۰۰۴ -

بارسلونا

 

تیم ملی

۲۰۰۵ -

آرژانتین

۴۳ (۱۳)

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده \"جانشین\" است.‌‌لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

مشکلات پزشکی

وی ۱۱‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.‌‌

 لیونل آندره مسی 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده "جانشین" است.‌‌لیونل در سن 5 سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.



وی 11 ‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.



جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند.‌‌‌‌ ‌لیونل مسی در اکتبر 2004 توانست اولین بازی رسمی‌اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.


‌‌زمانی که در تاریخ 1 ‌‌می 2005 مسی توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن بارسلونا در لا لیگا مطرح کند.‌‌‌‌به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در‌‌‌‌ژوئن سال 2004 مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر 20 ‌‌ساله‌های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت.‌‌‌در ژوئن 2005 توانست همراه با تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد.‌‌لیونل با زدن ? گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

 ‌‌در تاریخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال 2010 منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ 150 میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ 30 میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.‌‌در سال 2005 خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه 63 وارد میدان شد اما به فاصله 40 ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.‌‌

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ 27 سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی 2005 را که به بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.‌‌مصدومیت شدید باعث شد مسی به‌‌‌مدت دو‌‌‌ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به‌‌‌خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی 2006 در هاله‌ای از ابهام فرو‌‌رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم‌‌‌ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. ‌‌مسی پس از روماریو (فصل 93-94) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تر یک کند.

در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازیکنان حــریــف را پـشــت ســر گــذاشــت و دروازه خـتافه را گـشود.‌ ‌‌تمام‌‌‌کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب "مسیدونا" دادند.‌‌لیونل مسی در فصل 2007-2008 توانست در یک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تیم بارسا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برده‌اند




باشگاه بارسلونا قرارداد خود با سازمان یونیسف را تا پایان فصل بعد تمدید کرد.


 


   به نقل از سایت رسمی باشگاه بارسلونا، مقرر شد از این پس آرم یونیسف بر روی پیراهن رسمی بارسلونا به شرط کمک مالی به سیستم آموزش و پرورش تحت قرارداد با سازمان‌های جهانی حک شود. این در حالی است که پیش از این بارسلونا کل مبلغ جمع آوری شده را به یونیسف تحویل می‌داد تا طبق تمایل این سازمان هزینه شود. به این ترتیب بارسلونا از این پس مالک اصلی مبلغ جمع‌اوری شده خواهد بود تا آن را برای سیستم آموزشی کاتالونیا زیر نظر یونیسف برای کودکان بی سرپرست هزینه کند. 
به نظر می‌رسد تغییرات لحاظ شده باعث هدفمند شدن طرح یونیسف شود و بارسلونا بیش از پیش در کمک به کودکان بی سرپرست کاتالونیا کوشا باشد. 
دو حامی مالی بزرگ بارسلونا یعنی بنیاد قطر و تورکیش اکنون خود را در پروژه حضور بر روی پیراهن بارسلونا شکست خورده می‌بینند.


 

مسی بهترین ورزشکار سال آرژانتین

ستاره آرژانتینی بارسلونا از اینکه توانست برای نخستین بار جایزه بهترین ورزشکار سال کشورش را کسب کند، ابراز خوشحالی کرد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی آبی اناری‌ها اگرچه با تیم باشگاهیش تمام جام‌ها و عنوان‌های معتبر را به دست آورده است اما با تیم ملی فوتبال کشورش هیچ گاه موفق نبوده است.

 این ستاره آرژانتینی برای نخستین بار به عنوان بهترین ورزشکار سال آرژانتین شد. وی پس از این انتخاب ابراز خوشحالی کرد و گفت: واقعا احساس خوشحالی و افتخار می‌کنم. من به جوایز زیادی دست یافته‌ام اما هیچ گاه در آرژانتین جایزه‌ای دریافت نکرده‌ام به همین خاطر واقعا خوشحالم. این جایزه همزمان شد با قهرمانی در جام جهانی باشگاه به همین خاطر خوشحالی‌ام دو چندان شد. اعتراف می‌کنم که با تیم ملی فوتبال آرژانتین آنچنان که بایسته و شایسته است کار نکرده‌ام اما با امید و انگیزه زیاد به کار خود ادامه می‌دهم. امیدوارم که در جام جهانی 2014 برزیل موفق عمل کنیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

 مسی که شانس زیادی برای کسب توپ طلای فوتبال جهان برای سومین سال متوالی دارد، درباره قهرمانی بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌ها گفت: بسیار خوشحالم. این قهرمانی تمام بازیکنان تیم از جمله خود من را بسیار خوشحال کرد. الان در مرخصی به سر می‌برم. می‌خواهم با خانواده‌ام روزهای خوشی را به سر بریم.

 بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال جهان درباره نیمار ستاره جوان سانتوس برزیل و احتمال آمدنش به بارسلونا هم گفت: در حقیقت چیز زیادی درباره نیمار نمی‌دانم اما او بازیکن خوبی است. اگر به بارسلونا بیاید با آغوش باز از او استقبال می‌کنیم.

 رسانه‌های اسپانیایی بعد از پیروزی قاطع بارسلونا مقابل سانتوس اعلام کردند، نیمار از گواردیولا خواسته است که او را به بارسلونا بیاورد. این در حالی است که خود گواردیولا این سخنان را رد کرد و گفت اصلا چنین سخنانی میان او و نیمار رد و بدل نشده است



اوساسونا-بارسلونا دریک هشتم جام حذفی در این مرحله رئال مادرید با مالاگا بازی خواهد و بارسلونا پذیرای اوساسونا خواهد بود. قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی کوپادل ری صبح امروز در مادرید انجام شد.
در این مرحله رئال مادرید با مالاگا بازی خواهد و بارسلونا پذیرای اوساسونا خواهد بود مسابقه‌ای که با توجه به حضور جواد نکونام در این تیم اوج گرفته اسپانیایی برای ایرانی‌ها جالب است. در بازی‌های دیگر والنسیا و سه‌ویا بازی بزرگ این مرحله را انجام خواهند داد و الباسته رو در روی آتلتیکه بیلبائو قرار خواهد گرفت.

با قرعه‌کشی این مرحله ال‌کلاسیکو یک دور به تأخیر افتاد و ممکن است ال‌کلاسیکو در یک چهارم نهایی یا مراحل بعدی انجام شود، سایر بازی‌های لیگ حذفی به شرح زیر است:

میراندس ـ راسینگ

آل کورکون ـ لوانته

کوردوبا ـ اسپانیول

سوسیدا ـ مایورکا


 

تیاگو : توپ طلا حق مسی است

ستاره آرژانتینی بارسا همراه با ژاوی و کریس رونالدو نامزدهای کسب توپ طلای 2011 هستند و این ملی پوش اسپانیایی مسی را شایسته کسب این عنوان می داند. تیاگو  هافبک بارسا، معتقد است توپ طلای سال 2011 باید به لیونل مسی برسد.
او در گفتگو با نشریه مارکا گفت:" مسی برای کسب توپ طلا شایستگی بیشتری نسبت به ژاوی و کریس رونالدو دارد. بازی کردن در کنار او بسیار لذت بخش است."
تیاگو که با هدایت گواردیولا در چند ماه اخیر نامی برای خود دست و پا کرده، امیدوار است در سال جدید به پیشرفتش ادامه بدهد.
" می خواهم در سال 2012 هم به سختی کار کنم، از هم تیمی هایم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و به همین مسیر ادامه بدهم."
بارسا در اولین دیدار سال جدید در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری باید با اوساسونا روبرو شود و این ستاره جوان شرایط فیزیکی تیمش را مناسب برای پیروزی می داند.

" ما در شرایط خوبی هستیم، مشکلی نداریم و برای دیدار مقابل اوساسوا کاملا آماده ایم."



حرکت زیبای مسی هواداران را به وجد آورد

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با وجود خستگی زیاد از تعطیلاتی مملو از امور خیریه و سفرهای کاری از فرودگاه مستقیم به زمین تمرین رفت.
لیونل مسی که چهار روز مرخصی بیشتر خود را به انجام امور خیریه و اختصاص مبالغ نجومی به بیمارستان‌های مختلف در چین، امارات، آرژانتین و کاتالونیا اختصاص داده بود، عصر روز گذشته با هواپیمای معمولی و بدون اطلاع مقامات باشگاه بارسلونا به فرودگاه بارسلونا (ترمینال یک دل‌پرات) رسید.

این بازیکن بزرگ که بدون صرف هیچ هزینه یا انرژی می‌تواند به راحتی از طریق کارمندان باشگاه بارسلونا سفری کاملا اختصاصی و مجلل داشته باشد با گرفتن یک تاکسی از فرودگاه بارسلونا مستقیم به زمین تمرین باشگاه رفت.

او شبانه و بدون حضور تمرین دهنده تمرین کرد و حتی از مقامات زمین تمرین جدید بارسلونا درخواست روشن شدن پروژکتورها را هم نکرد.

چند تن از دوستان مسی که از تصمیم او با خبر شده‌اند خبرنگاران را در جریان گذاشته‌اند و اگر اینگونه نبود شاید حرکت ارزشمند و جالب مسی به عرصه رسانه‌ها نیز کشیده نمی‌شد.

مسی می‌خواهد هر طور شده به بازی فردا شب مقابل اوساسونا برسد و در این باره رسما از گواردیولا خواهش کرده در ترکیب اصلی تیم باشد



بارسلونا 4 – اوساسونا صفر: چهار پاس گل ژاوی

بارسلونا برد آسانی مقابل اوساسونا در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به دست آورد.
داوید ویا و آندرس اینیستا در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بودند و لیونل مسی هم در ابتدا نیمکت‌نشین بود چرا که سرما خورده بود.

اوساسونا بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست دروازه خوسه پینتو را به خطر بیندازد.

با این حال بارسا در دقیقه 15 به گل رسید. سسک فابرگاس حرکت تیمی زیبایی را با پاس ژاوی از درون محوطه جریمه به گل تبدیل کرد. تنها چهار دقیقه بعد بود که دوباره ژاوی پاس داد و فابرگاس گل زد. این بار ضربه چیپ فابرگاس از روی سر آسیر رسیگو از فاصله 12 متری وارد دروازه اوساسونا شد.

 در ادامه در حالی که به نظر می‌رسید بارسلونا قصد تکرار پیروزی هشت بر صفر لالیگا را دارد ژاوی، تیاگو و آلوس موقعیت‌های خوبی را از دست دادند.

لیونل مسی سرانجام در دقیقه 59 به جای پدرو به زمین آمد. او در دقیقه 72 گل سوم تیمش را زد. این گل به این ترتیب بود که ژاوی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و مسی در اتفاقی نادر بالاتر از همه پرید و با ضربه سر گل‌زنی کرد.

این آرژانتینی کوتاه‌قامت در دقیقه 91 حذف اوساسونا را قطعی کرد. پاس ژاوی دفاع حریف را قطع کرد و مسی توپ را در گوشه محوطه جریمه گرفت و به گل تبدیل کرد.

بازی برگشت دو تیم در 12 ژانویه برگزار می‌شود. برنده این دیدار به مصاف برنده رئال مادرید و مالاگا خواهد رفت
 

مسی:آنقدر در بارسا میمانم تا بیرونم کنند

ستاره‌ی آرژانتینی بارسلونا می‌خواهد در بارسلونا بازی کند. می‌خواهد آن قدر در باشگاهی که فوتبالش را مدیون آن است بماند تا از او خسته شوند و بیرونش کنند. لیونل مسی در گفت‌وگو با یک مجله‌ی اکوادوری درباره‌ی حضورش در بارسلونا گفت: در بهترین تیم جهان فوتبال بازی می‌کنم. بازی در هیچ تیم دیگری به اندازه‌ی بارسلونا من را ارضا نمی‌کند. امیدوارم تا حداکثر زمان ممکن در بارسلونا بازی کنم. آن قدر بازی کنم که از من خسته شوند. اتفاقی که امیدوارم هیچ وقت رخ ندهد. نه رئال مادرید نه هیچ تیم دیگری در برنامه‌ی آینده‌ی فوتبالی من قرار ندارد. من در مزرعه‌ی بارسلونا به عمل آمده‌ام و اینجا بازیکن شدم.

 مسی با تمجید از گواردیولا که اخیرا از سوی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شده، عنوان کرد: گواردیولا بهتر از هر کس دیگری بارسلونا را می‌شناسد. او خودش در بارسلونا بازی کرده و یک بازیکن بسیار باهوش بوده و حالا مربی باهوشی هم هست. به خوبی می‌داند که با هر بازیکن چه برخوردی داشته باشد. علاوه بر این یک انگیزه‌ دهنده‌ی بسیار قوی است. رابطه‌ام با او بسیار خوب است و احساس راحتی می‌کنم.

 دارنده‌ی دو توپ طلای جهان در پاسخ به این سوال که آیا خودش را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌داند، همچون گذشته با فروتنی جواب داد: من فقط 24 سال سن دارم و تازه فوتبال را شروع کرده‌ام. برای افرادی که پیش از این در دنیای فوتبال کارهای زیادی انجام داده‌اند احترام خاصی قائلم. افرادی مانند دی استفانو، پله و مارادونا. سوالی که پرسیدید را مردم باید جواب بدهند، البته پس از این که دوران بازی‌گری‌ام به پایان رسید. دوست ندارم درباره‌ی خودم صحبت کنم و اصلا در برنامه‌ی کاری‌ام چنین اهدافی را تعیین نمی‌کنم.

 وی در پاسخ به این سوال که اگر با آرژانتین موفق به قهرمانی در جام جهانی نشوید، باز هم خود را بازیکن بزرگی می‌دانید، گفت: دی استفانو بازیکن بسیار بزرگی است که هیچگاه جام جهانی را فتح نکرده است. به هر حال ممکن است در آینده من با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی بشوم یا نشوم.

 مسی در مقایسه‌ی باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین هم اظهار کرد: در بارسلونا یک سال پشت سر هم بازی می‌کنم و شرایط بهتری وجود دارد. با هم‌بازی‌هایم راحت هستم. البته آرژانتین هم بازیکنان بزرگ و با کیفیتی دارد و تردیدی ندارم که می‌توانم با تیم ملی کشورم هم به موفقیت برسم

نگاهی آماری به ال کلاسیکو دربی

هر چند به بهانه 248 امین ال‌کلاسیکودربی به جدال دو قطب فوتبال اسپانیا پرداخته شد اما در نگاهی آماری مشخص می‌شود رئال مادرید در اکثر عرصه‌ها همچنان جلوتر از بارسلونا است.انتشار نموداری از تعداد بازی، برد، باخت و تساوی نشان از ال‌کلاسکودربی شماره ۲۴۸ در کل، ۲۹ بازی در کوپادل‌ری، اما ۲۱۷ بازی به رسمیت شناخته شده توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا دارد.

 در این میان رئال مادرید به ۸۶ پیروزی، بارسلونا به ۸۵ پیروزی دست یافته‌اند و ۴۵ تساوی نیز شکل گرفته است.
رئال مادرید در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۲ بار شکست خورده است.
 بارسلونا در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۴ بار شکست خورده است.
 این دو تیم در بازی‌های برگزار شده در منطقه بی‌طرف ۳ پیروزی برای طرف مادریدی و ۴ پیروزی برای طرف کاتالونیایی رقم زده‌اند.

 در مجموع ۷۱۱ گل زده ثبت شده که سهم رئال مادرید از آن ۳۶۳ گل و سهم بارسلونا ۳۴۸ گل است.
در جدول گلزنان نیز رئال مادرید همچنان در صدر است، دی‌استفانو با ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکودربی‌ها بالای سر رائول و پوشکاش با ۱۶ گل زده ایستاده و سزار ۱۴ و مسی ۱۳ گل از بارسلونا رتبه‌های بعدی را به نام زده‌اند.

 پس از این دو بارسلونایی نوبت به چهار مادریدی می‌رسد، خنتو و سانتیانا هر دو از رئال مادرید با ۱۲ گل زده و هوگو سانچس و خوانیتو هر دو از رئال مادرید با ۱۰ گل زده در رتبه‌های بعدی هستند.

 در عرصه کوپادل‌ری اما بارسلونا اوضاع بهتری دارد، ۱۴ پیروزی مقابل رئال مادرید در جام پادشاهی مقابل ۱۰ پیروزی رئال مادرید و کسب ۵ تساوی ثبت شد و بین منابع خبری درباره ۲۹ بازی یا ۲۸ بازی رسمی در این جام به خاطر برگزاری یکی از این ال‌کلاسیکوها در زمان ژنرال فرانکو اختلاف وجود دارد.

 هر دو تیم در ال‌کلاسیکودربی‌های جام پادشاهی ۵۹ گل به ثمر رسانده‌اند.
۳۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه رویارویی دو تیم رئال مادرید و بارسلونا کلید می‌خورد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
شناسنامه
نام کامل پدرو الیزر رودریگز لدسما
زادروز   ۲۸ ژوئیهٔ ۱۹۸۷ ‏(۲۷ سال)
زادگاه    سانتا کروس د تنریفه، اسپانیا
قد ۱٬٦٩ متر (۵ فوت و ۷ اینچ)

اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بارسلونا
شمارهٔ پیراهن 7
پُست  مهاجم

باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۴-۲۰۰۳    سان لسیدرو
۲۰۰۵-۲۰۰۴           بارسلونا
Barça - Napoli - 20140806 - Pedro Rodriguez.jpg
باشگاه‌های حرفه‌ای
 سال ها  باشگاه ها  بازی  گل
 2005-2007  بارسلونا C  70  10
 2007-2009  بارسلونا B  55  17
 2008-...  بارسلونا  191  57

تیم ملی
 سال ها  تیم ملی  بازی  گل
 2008  زیر ۲۱ سال  اسپانیا  2  0
 2010-...  اسپانیا  48  16

************************************************
پدرو رودریگز لدسما
پدرو رودریگز لدسما ملقب به پدره تی (متولد ۲۸ ژوئیه ۱۹۸۷-سانتا کروز در جزیره تنریف-جزایر قناری)فوتبالیست باشگاه بارسلونای اسپانیا میباشد.او و لیونل مسی تنها بازیکنانی در جهان هستند که در یک فصل در تمامی جامهای معتبر باشگاهی در جهان موفق به گلزنی شده‌اند و از این نظر در دنیا بی نظیر هستند. او در تیم ملی اسپانیا هم بازی می کند. وی در پست مهاجم است که در دو طرف چپ و راست حمله بسیا خوب بازی می کند. وی بازیکنی راست پاست ولی با هر دو پا(چپ و راست) میتواند بازی می کند. وی محصول کارخانهٔ بازیکن سازی بارسلونا(لاماسیا) است که هر ساله بازیکنان جدیدی را به تیم اصلی منتقل میکند. او در قهرمانی تیم بارسلونا در سوپر جام اروپا و جام باشگاههای جهان با گلزنی‌های خود نقش بسیار مهمی داشته‌است.پدرو سومین گل زن تیم بارسا بعد از لیونل مسی و داوید ویا در سال ۲۰۱۰–۲۰۱۱ بوده است. این بازیکن تا سال ۲۰۱۶ با باشگاه بارسلونا قرارداد بسته است و قیمت این بازیکن ۹۰،۰۰۰،۰۰۰ یورو تا ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ یورو می باشد.

************************************************
سابقه ملی
پدرو در ۲۰ مه ۲۰۱۰ توسط ویسنته دل بوسکه در اسپانیا در لیست ۲۳ نفری تیم ملی اسپانیا در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی قرار گرفت. او اولین بازی خود را در بازی دوستانه اسپانیا مقابل عربستان سعودی (۳-۲) که با برد اسپانیا به اتمام رسید انجام داد. در ۸ ژوئن ۲۰۱۰ در بازی اسپانیا مقابل لهستان پدرو اولین گل در تیم ملی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی با اینکه تجربه کمتری نسبت به فرناندو تورس داشت در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل هلند دربه جای فرناندو تورس ترکیب اصلی این تیم قرار داشت که با تک گل آندرس اینیستا به پایان رسید و منجر به قهرمانی تیم ملی اسپانیا در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد.

************************************************
آمار ملی
 سال ها  بازی  گل
 2010  11  1
 2011  4  1
 2012  8  7
 2013  14  4
 2014  10  3
 مجموع  48  16

************************************************
افتخارات
باشگاهی
بارسلونا
باشگاهی اسپانیا(لا لیگا) : 2008–09, 2009–10, 2010–11, 2012–13
جام حذفی اسپانیا(کوپا دل ری) : 2008–09, 2011–12; نایب قهرمان 2010–11, 2013–14
سوپر کاپ اسپانیا : 2009, 2010, 2011, 2013; نایب قهرمان 2012
لیگ قهرمانان اروپا : 2008–09, 2010–11
سوپر کاپ اروپا : 2009 , 2011
جام باشگاه های جهان : 2009 , 2011

بارسلونا B
Tercera División: 2007–08

ملی
اسپانیا
جام جهانی : 2010
جام ملت های اروپا : 2012
جام کنفدراسیون ها : نایب قهرمان 2013

فردی
جایزه Prince of Asturias Awards: 2010

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه نیمار

آغاز

نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان سمت سانستوس پرتغالی نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست.[۳] او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰٬۰۰۰ رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵٬۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضا کرد.[۴]

فصل ۲۰۰۹

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، در حالیکه تنها ۱۷ سال داشت برای سی دقیقه آخر بازی وارد زمین شد، سانتوس در این بازی برابر اُسته به پیروزی ۲-۱ رسید. هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس در برابر موگی میرین به ثمر رساند. یک ماه بعد، در ۱۱ آوریل، نیمار گل تعیین کننده‌ای در پیروزی ۲-۱ در برابر پالمیراس در در سال ۲۰۰۹ در مرحله نیمه نهایی به ثمر رساند.[۵] با این حال در بازی فینال، سانتوس با شکست (مجموع ۴-۲) برابر کورینتیانس مواجه شد.[۶] در فصل اول خود، نیمار در ۴۸ بازی ۱۴ گل را در کارنامهٔ خود ثبت کرد.

فصل ۲۰۱۰

نیمار به پیشرفت خود در سال ۲۰۱۰ ادامه داد، و، در ۱۵ آوریل ۲۰۱۰، او پنج گل برای سانتوس در پیروزی ۸-۱ مقابل گوارانی به ثمر رساند[۷] . اجرای نیمار برای سانتوس دراین فصل موجب مقایسه او با دیگر بازیکنان برزیلی، از جمله روبینیو و افسانه برزیل پله شد.[۸]

در سال ۲۰۱۰، سانتوس پیشنهاد £ ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰ برای او را از تیم لیگ برتری وستهام یونایتد رد کرد. [۹] ، و بعد از آن پیشنهاد£ ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ از باشگاه انگلیسی چلسی را با وجود موافقت باشگاه سانتوس این بار خود نیمار رد کرد [۱۰]و در این باره گفت "من میخواهم فقط در سانتوس متمرکز باشم "[۱۱] نماینده او، واگنر ریبریو بیان کرد: " او می خواهد تبدیل به بهترین بازیکن جهان شود. شانس او برای انجام این کار در لیگ برزیل صفر می باشد. "[۱۲] یک سال بعد نیمار ، در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف، بیان کرد که خوشحال از علاقه چلسی به او شده وآن را به عنوان یک" رویا "برای خود" و بازی در اروپا " میدانست، در حالی که همچنین بیان کرد که در آن زمان تصمیم گرفت که در برزیل اقامت کند.[۱۳]

فصل ۲۰۱۱

در بازی اول فینال جام لیبرتادورس سانتوس در برابر پنارل اروگوئه بانتیجه ۰-۰ مساوی کرد[۱۴]اما در بازی دوم توانست ۲-۱ پیروز این دیدار شود و گل اول بازی را نیمار در دقیقه ۴۷ بازی وارد دروازه پنارل کرد و در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد[۱۵] [۱۶] جایزه پوشکاش ۲۰۱۱ فیفا را با گل انفرادی زیبا و دیدنی که به تیم فلامینگو در سری آ برزیل به ثمر رساند بدست آورد و در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ برای اولین بار مرد سال فوتبال آمریکای جنوبی شد[۱۷]

بارسلونا

نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی (که در ابتدا) به ارزش ۵۷ میلیون یورو و مدت ۵ فصل رسماً به بارسلونا پیوست. رقم فسخ قرارداد او ۱۹۰ میلیون یورو اعلام شد. نیمار پس از گذراندن تست‌های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سوء تغذیه مبتلاست از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامهٔ تغذیهٔ خاص برای وی در نظر گرفته شد. نیمار در مسابقات پیش-فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.[۱۸][۱۹]

فصل ۲۰۱۳-۱۴

در ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۱۳، در یک بازی دوستانه پیش فصل بین بارسلونا و لخیا گدانسک، به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد که شروع غیر رسمی نیمار در این تیم بود.[۲۰] در ۷ آگوست ۲۰۱۳، نیمار اولین گل خود در پیراهن بارسلونا را در پیروزی ۷-۱ در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی تایلند در بانکوک به ثمر رساند.[۲۱]

نیمار اولین رقابت خود را برای بارسلونا در لالیگا در بازی افتتاحیه فصل ۲۰۱۳-۱۴ انجام داد. به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۳ در پیروزی ۷-۰ در برابر لوانته به بازی آمد.[۲۲] در ۲۱ آگوست، او اولین گل خود را برای این باشگاه در بازی رفت در سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند.[۲۳] در ۱۸ سپتامبر، او در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، به جرارد پیکه پاس گل داد تا بارسلونا آژاکس را با نتیجهٔ ۴-۰ در بازی افتتاحیه این تورنومنت شکست دهد.[۲۴] در ۲۴ سپتامبر، نیمار اولین گل خود را در لالیگا در پیروزی ۴-۱ بارسلونا برابر رئال سوسیه داد در ورزشگاه نیوکمپ به ثمر رساند.[۲۵]

در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳، نیمار در اولین حضور در ال کلاسیکو گل اول را به ثمر رساند و بارسلونا رئال مادرید را ۲-۱ در ورزشگاه نیوکمپ شکست داد.[۲۶] در ادامه مسابقه او پاس گل دیگری را به الکسیس سانچز داد.[۲۶]

در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۳، در لیگ قهرمانان، نیمار سه گل به ثمر رساند و برای اولین بار با لباس بارسلونا در پیروزی ۶-۱ برابر سلتیک در گروه H هت تریک کرد.[۲۷]

تیم ملی

نیمار بازیکن بین‌المللی برزیل است و در سنین زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و بزرگسالان بازی کرده است. در ۱۰ اوت ۲۰۱۰، در سن ۱۸ سالگی اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده آمریکا انجام داد و در این بازی در دقیقه ۲۸ یک گل با ضربه سر به ثمر رساند و در پیروزی ۲-۰ برزیل سهیم بود. او بهترین گل زن سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با نه گل، از جمله دو گل در فینال است و به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان خود را در این رقابت‌ها کسب کند.

جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

نیمار برای تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ در خاک برزیل توسط لوئیز فیلیپه اسکولاری انتخاب شد. او در این مسابقات شمارهٔ ۱۰ را به خود اختصاص داده بود، اما در گذشته شمارهٔ ۱۱ را به تن می‌کرد.[۲۸] در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار اولین گل این مسابقات را در پیروزی ۳-۰ برابر ژاپن در ورزشگاه ملی مانه گارینشا به ثمر رساند.[۲۹] در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار در دقیقه نود و با یک پاس گل برای جو باعث پیروزی ۲-۰ برزیل در برابر مکزیک شد.[۳۰] نیمار همچنین با یک گل ضربه آزاد که برزیل را به ۴-۲ در مقابل ایتالیا برنده کرد در هر مسابقهٔ مرحلهٔ گروهی یک گل زد.[۳۱] در ۳۰ ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را در پیروزی ۳-۰ بازی فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نیمار با نمایش خود در این مسابقات توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را کسب کرد.

باشگاهی

سانتوس
  • Campeonato Paulista 2010، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
  • جام حذفی برزیل ۲۰۱۰

جام حذفی برزیل ۲۰۱۱

  • کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱
بارسلونا
  • سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۱۳

ملی

  • مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱
  • مدال نقره المپیک ۲۰۱۲
  • قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

فردی

  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱

بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۰

  • بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱
  • بهترین بازیکن Sudamericana Recopa 2012
  • بازیکن جوان سال: ۲۰۱۱
  • کفش طلا ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
  • بهترین گلزن جام حذفی برزیل ۲۰۱۰
  • بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی ۲۰۱۱
  • بهترین گلزن مسابقات قهرمانی ۲۰۱۲
  • بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۲
  • بهترین بازیکن جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

بهترین گلزن کوپادلری اسپانیا ۲۰۱۴




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زندگی نامه دنی آلوز

سویا

در سال ۰۳-۲۰۰۲، بعد از این که دنی آلوز به صورت قرضی از باهیا به سویا منتقل شد، به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی جوانان برزیل در جام جهانی جوانان ۲۰۰۳ بازی کرد و با این تیم به مقام قهرمانی رسید. در پایان این مسابقات، آلوز به عنوان سومین بازیکن برتر جام شناخته شد، اتفاقی که باعث دائمی شدن قرارداد او با باشگاه سویا شد.

در ماه ژوئن ۲۰۰۶، سویا با انتقال آلوز به لیورپول موافقت کرد، اما مذاکرات به دلیل این که باشگاه انگلیسی نتوانست رقم خود را به رقم درخواستی آلوز برساند، به نتیجه نرسید[۱]. در دسامبر ۲۰۰۶، آلوز قراردادی با سویا به امضا رساند که او را تا سال ۲۰۱۲ در سویا ماندگار می‌کرد[۲]. او فصل ۰۷-۲۰۰۶ را با موفقیت پشت سر گذاشت و با ۴۷ بار حضور در ترکیب سویا و به ثمر رساندن ۵ گل، از بازیکنان مهم تیم به شمار می‌آمد. او همچنین در تمام بازی‌های سویا در جام یوفا که سرانجام با قهرمانی تیمش به پایان رسید، حضور داشت.

در سال‌های حضور در اسپانیا، آلوز توانست تابعیت اسپانیایی نیز بگیرد، موضوعی که باعث می‌شد محدودیت های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای او از بین برود و برای بازی در تیم های کشورهای اتحادیه اروپا، به مجوز کار نیازی نداشته باشد[۳].

در اوت ۲۰۰۷، آلوز در مصاحبه‌ای در شبکه ورزشی اسپور تیوی کشور برزیل اعلام کرد که قصد جدایی از سویا و پیوستن به باشگاهی قدرتمند در اروپا را دارد[۴]، و مدتی بعد نیز در گفتگویی با روزنامهٔ اسپانیایی مارکا، از علاقهٔ خود به ترک سویا خبر داد و اعلام کرد که باشگاه چلسی علاقه‌مند به استخدام اوست و او نیز هرگز نمی‌تواند این شانس بزرگ را نادیده بگیرد[۵]. در مصاحبه‌ای با شبکهٔ اسپانیایی آنتنا 3 در ۸ اوت، دنی آلوز گفت که مدیر برنامه‌هایش در انگلیس حضور دارد و در حال بررسی پیشنهاد چلسی است، و نیز از مسئولان سویا درخواست کرد که حداقل این پیشنهاد مناسب را بررسی کنند[۶].

در ۱۶ اوت ۲۰۰۷، سویا پیشنهاد چلسی برای خریدن آلوز را رد کرد، و شش روز بعد نیز دومین پیشنهاد چلسی را نپذیرفت، با این استدلال که «آنها بسیار پایین تر از چیزی بودند که انتظار می‌رفت»[۷][۸]. بعد از آن که مذاکرات آلوز با چلسی به دلیل مخالفت باشگاه سویا به بن بست رسید، آلوز از رئیس باشگاه سویا، خوزه ماریا دل نیدو، به دلیل مخالفت با پیشنهاد چلسی، به شدت انتقاد کرد، مخصوصاً این که بعد از منتفی شدن حضور او در استمفورد بریج، باشگاه انگلیسی با قیمت پایین تری مدافعی برزیلی دیگری به نام جولیانو بلتی را به خدمت گرفت[۹]. بعد از درگیری هایی مطبوعاتی بین آلوز و دل نیدو[۱۰]، و نیز بعد از مرگ هم تیمی‌اش آنتونیو پوئرتا، آلوز تصمیم به ماندن در سویا گرفت، و در نتیجه بازیکن و رئیس سویا با یکدیگر آشتی کردند[۱۱].

بارسلونا

دنی آلوز در اوایل حضور در بارسلونا

آلوز در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۰۸ رسماً به بارسلونا پیوست. او سویا را با اندوه فراوان ترک کرد و اعلام کرد علاقه‌مند به بازگشت دوباره به باشگاه است. او گفت که به عنوان یک «پسربچه» وارد سویا شده و اکنون به عنوان یک «مرد» تیم را ترک می‌کند، و نیز در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به خداحافظی از باشگاه به گریه افتاد[۱۲]. رقم رسمی این انتقال ۲۹ میلیون یورو اعلام شد، که به همراه ۶ میلیون یورو اضافه مرتبط با عملکرد او در بارسا، آلوز را تبدیل به گران‌ترین دفاع راست دنیا می کرد[۱۳]، و همچنین نام او را به عنوان سومین بازیکن گرن قیمت بارسا در طول تاریخ این باشگاه قرار می‌داد. او با بارسا قراردادی ۴ ساله به امضا رساند که رقم فسخ آن ۹۰ میلیون یورو تعیین شده بود. تا ۸ اوت، او به عنوان گران‌ترین بازیکن انتقال یافته در بازار نقل و انتقالات تابستان ۲۰۰۸ محسوب می‌شد، اما این رکورد هنگامی که روبینیو، فوروارد رئال مادرید، با رقمی در حدود ۴۰ میلیون یورو در روز پایانی نقل و انتقالات به منچسترسیتی انتقال یافت، شکسته شد.

دنی آلوز بازی خود در بارسلونا را با بازی مقابل ویستا کراکوف در دور سوم مقدماتی فصل ۰۹-۲۰۰۸ لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۰۸ آغاز کرد[۱۴]. او همچنین اولین بازی خود در لا لیگا با پیراهم بارسا را مقابل نومانسیا در ۳۱ اوت ۲۰۰۸ انجام داد[۱۵]. آلوز به دلیل کارت زردی که مقابل چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گرفت، از بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد محروم شد، جایی که یارسا موفق شد بازی را با نتیجه ۰ - ۲ به سود خود به پایان برده و سه‌گانه خود را کامل کند. آلوز تا سال 2015 با بارسلونا قراداد دارد و تهدید کرده که بارسا را ترک خواهد کرد. قبل از این او ابراز علاقه حضور در پاریس سنت ژرمن را کرده بود.

سوابق ملی

دنی آلوز اولین بازی خود با پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل را در مسابقه‌ای دوستانه و غیررسمی مقابل تیم منتخب «الکویت» کویت در ۷ اکتبر ۲۰۰۶ انجام داد. ۳ روز بعد، او برای اولین بار به طور رسمی برای بازی دوستانه مقابل اکوادور به تیم ملی دعوت شد. او همچنین جزو نفرات تیم ملی برزیل در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۰۷ قرار داشت. او در ۴ مسابقه در این رقابت‌ها بازی کرد، و نیز در فینال رقابت‌ها مقابل آرژانتین نیز به میدان رفت، جایی که موفق شد با یک گل و یک پاس گل نقش مهمی در پیروزی ۰ - ۳ تیمش داشته باشد.

اگرچه آلوز به عنوان گران قیمت‌ترین مدافع تاریخ شناخته می‌شود، اما در تیم ملی هرگز نتوانسته جایی ثابت برای خود به دست آورد، و هم تیمی‌اش مایکون در صورت حضور، انتخاب اول پست دفاع راست است. در نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۰۹، آلوز در بازی مقابل آفریقای جنوبی به عنوان یار ذخیره به میدان رفت و موفق شد در دقیقهٔ ۸۸ گل برتری تیمش را از روی ضربه‌ای آزاد به ثمر برساند[۱۶].

و او در مصاحبه ای باروز نامه as بالا ترین افتخار خود را گل زدن به تیم ملی ایران میداند

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگی نامه ژاوی
ژاوی هرناندز کریوس

ژاوی تمام دنیای فوتبالی اش را، در نوکمپ پایه گذاری کرده است، هنگامی به بارسا پیوست، که فقط 11 سال داشت. پیشرفت او در تیم واقعا سریع بود، طوری که در سال 98-97، از بارسلونای نوجوانان به بارسا ب پیوست.

در بارسا ب، ژاوی یک پایه اصلی تیم گوزالوو بود تا موفق شد با او، لیگ دسته دوم اسپانیا را کسب کند.

رویای ژاوی از بچگی، شرکت در اولین بازی برای تیم اصلی بارسلونا بود، در حالی که در سال در تابستان 1998، برابر مایورکا بازی می کرد.

او همچنین در مسابقات مهمی در سال 1999 شرکت کرد، که یکی از مهمترین آن ها، بازی قهرمانی در لیگ، تحت نظر لوئیس فانگال، مربی بارسا بود.

فصل 2000-1999، یکی از بهترین فصل های هرناندز بود، زیرا با مصدومیت گواردیولا، فضا و میدان بسیاری به ژاوی جوان داده می شد. او در این مسابقات، به عنوان بازی ساز اصلی تیم نامیده می شد که اکنون هم به همین صورت، به کارش ادامه می دهد و یکی از کم نوسان ترین بازیکنان تیم است.

با فان گال، ریسکئس، آنتیک و رایکارد، ژاوی همیشه کلیدی ترین بازیکن تیم بوده است و موفق شد، در حالی که فقط 25 سال سن داشت، در 300 امین بازی خویش برای بارسا، پا به میدان بگذارد.

ژاوی در یورو 2004 و جام جهانی 2002، درخشش خیره کننده ای داشت.

شخصیت

ژاوی در بیشتر بازی ها به عنوان بازیساز اصلی تیم نامیده می شود و توانایی این را دارد، که با سری کاملا بالا، تیم را به سمت جلو هدایت کند. در حالی که از تکنیک و توانایی های زیادی هم برخوردار است، همیشه به عنوان یک بازیکن روحیه بخش به تیم و ترکیب شمرده خواهد شد. وی می تواند با سری بالا، پاس های دقیق رو به جلو ارسال کند و تیم و خط میانی را، از زیر فشار بیرون آورد. او همچنین در دفاع کردن هم از توانایی های خاصی برخوردار می باشد.

افتخارات

07-2006 سوپرکاپ اسپانیا

06-2005 لیگ قهرمانان اروپا

06-2005 لیگ اسپانیا

06-2005 سوپرکاپ اسپانیا

04-2005 لیگ اسپانیا

99-1998 لیگ اسپانیا

فیزیک بدنی

نام: ژاوی هرناندز کریوس

پست: هافبک

محل تولد: ته راسا

تاریخ تولد: 25/1/1980

قد: 1 و 70

وزن: 68 کیلوگرم